6 Kasım 2009 Cuma

KREM ŞANTİLİ KEK


Nasıl güzel kabardı,bembeyaz,yumuşacık,misler gibi bir kek....

Tarif kimden mi? Sarımutfaktan....

Çok seviyorum Sarımutfak-Handenin yaptığı lezzetleri denemeyi...


İşte buyurun tarif;


MALZEMELER:

-----------------

4 adet yumurta

1,5 su bardağı şeker

1 çay bardağı sıvıyağ

2 yemek kaşığı kadar ceviziçi

1 paket kabartmatozu

2 yemek kaşığı damlaçikolata

1 poşet kremşanti

1 su bardağı süt

2.5 su bardağı un


YAPILIŞI:

-----------

Derin bir kasede bir su bardağı süt ile kremşantiyi çırpın.Diğer tarafta derin bir kaseye oda sıcaklığındaki yumurtaları kırın ,çırpın.Şeker ekleyin yumurtalarla bir daha çırpın.Sıvı yağ ilave edip çırpıp un ve kabartma tozunu karışıma ekleyin.Daha sonra iri çekilmiş ceviz içlerini katın.(Ben ceviz yerine bir çay bardağı hindistan cevizi kullandım)Damla çikolatalarıda unlayıp ekleyin.En son önceden hazırladığınız kremşantiyi ekleyip biraz çırpıp yağlanmış kek kalıbına kekinizi dökün.170 derecedeki fırında pişirin....Gerçekten çok hafif,bembeyaz,leziz bir kek oluyor.Ayrıca çokda kabarıyor....Teşekkürler Handecim tarif için....

23 yorum:

  1. canım benim beyenmene sevindim ellerine sağlık seninkide harika olmuş afiyetolsun
    mutlu bir haftasonu dilerim
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli görünüyor.çayımın yanına 1 dilim aldım :))

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık gerçekten pamuk gibi gözükğyor bende not almıştın handeden bu keki ama henüz denemeiştim :)))

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten güzel bir tarife benziyor.Ellerine sağlık.Denemek lazım.Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  5. e görüntüden belli baya kabarmış.kalıpta olsa daha iyi olur gibi geliyor.lezzetindende onay verdiğine göre denemesi bize düşüyor.ellrine sağlııııık

    YanıtlaSil
  6. hmm ellerine saglık canımmm

    YanıtlaSil
  7. cok degisikmis ya.. ellerine saglik canim deniycem;))
    sevgiler mutlu hafta sonlari hayatim

    YanıtlaSil
  8. Canım bir dilim kek almaya geldim.
    Hayırlı bir hfta sonu seninle olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. pofuduk pofuduk nede güzel görünüyo ellerine salık canım.

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık.çok ilginçmiş.denenecekler listesine girdi.

    YanıtlaSil
  11. Sanki o tek dilimi onun yüksekliği kadar ağzımı açıp ısırdığım zaman hırş diye inecek gibi pamuk pamuk şeker misali :)
    çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  12. fatma48-hazanyagmuru47.11.2009 00:13

    ELLERİNE SAĞLIK CANIM HER NE KADAR BENİM KEKLERİM ÖNCE KABARIP SONRA ÇÖKSEDE BİRDE SENİN ÖLCÜLERİNLE DENİYCEM SEVGİLER CANIM

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık arkadaşım nefis bir tat olmuştur kesin,kek kokusu buralara kadar geldi.Yanında bir fincan nescafe ile ne güzel olur.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. canım ellerine sağlık..pamuk gibi ..

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık ablacım bende bugün krem şantili kek yaptım ama derya abladan:))) senin kekin müthiş olmuşş ellerin dert görmesin..

    YanıtlaSil
  16. bu aralar bu kek karşıma çok çıkar oldu,çok lezzetli olduğuna eminim,görüntüsünden belli..

    YanıtlaSil
  17. Arkadaşım ellerine sağlık, nefis kabarmış, sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık pofidik bişey olduğu resimdende belli. süper olmuş

    YanıtlaSil
  19. gerçektende hem beyaz hemde çok kabarmış oldukça farklı geldi bana helede krem şantinin kullanılması :) süper güzel olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  20. Canım ellerine sağlık bizim evde kekin olmadığı bir gün yoktur diyebilirim bu da çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  21. Ne kadar çok kabarmış, maşallah diyeyimde nazarım değmesin. Kabaran keki yemeside ayrı bir lezzetli oluyor valla. Hiç krem şanti katarak denememiştim en kısa zamanda bende deniyeyim bari.

    YanıtlaSil
  22. Görüntü herşeyi anlatıyor. Ellerine saglık.Deneyeceklerim arasına aldım.

    YanıtlaSil
  23. Kekin güzelliğine bak.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!