3 Temmuz 2021 Cumartesi

MUHALLEBİLİ KADAYIF


MUHALLEBİLİ KADAYIF ile geldim, yaz için güzel bir  tatlı...

#muhallebilikadayıf bir aralar muffakların gözde #sütlütatlı sıydı...

MALZEMELER:

👉300 gr kadayıf

👉6 yemek kaşığı toz şeker

👉3 yemek kaşığı tereyağı

👉1 su bardağı ceviz

Muhallebisi İçin

👉1 kğ süt

👉4 yemek kaşığı un

👉3 yemek kaşığı buğday nişastası

👉1 su bardağı toz şeker

👉1 yumurta

👉1 pkt. vanilya

👉1 yemek kaşığı tereyağı


#kadayıf #sütlütatlıtarifleri


YAPILIŞI:

Kadayıfı 1-2 saat öncesinden dipfirize atın,çıkardıktan sonra ufalayarak tepsiye yayın ve bekletip kurumasını sağlayın....Daha sonra teflon tencereye koyarak kavurmaya başlayın.Tereyağını ve şekeride ilave ederek iyice karıştırın ve rengi pembeleşene kadar kavurun.Diğer taraftan muhallebisini pişirin ...Dikdörtgen borcam tepsiye önce kadayıfın yarısını yayın üzerine muhallebiyi dökün ve ceviz serpiştirin.Daha sonra kadayıfın diğer kalanını da muhallebinin üzerine dökerek ,en üste ceviz serpin.....Dilimlediğiniz kadayıfı servis edebilirsiniz....


Ben hazır kavrulmuş kadayıf aldım ve yine 1 yemek kaşığı terdyağı ve 3 yemej kaşığı toz şeker ile fazla kavurmadan çevirdim ,ceviz ilave ettim. 





3 yorum:

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!