20 Nisan 2010 Salı

FİNCANDA KAHVE PİŞİRDİNİZ Mİ?


Yanlız kaldığımda ve canım kahve istediğinde tek kişilik bir seçeneğim var.....
Cezve kullanmadan direk fincanda kahve pişiriyorum ve lezzetine doyamıyorum....
Fincana bir çay kaşığı kahve ve yarım çay kaşığı şeker koyup su ilave ederek karıştırıyorum ve ocağın en küçük gözüne yerleştiriyorum.....Birkaç dakika sonra mis gibi kahveniz hazır....

Afiyet olsun!!!

Denemeyenler varsa mutlaka denesin....

Sakın korkmayın fincan patlamaz ve kırılmaz.....

28 yorum:

  1. izmirde içmiştik fincanda kahveyi..cokda lezizdi.

    YanıtlaSil
  2. evet süper oluyor..evlenmeden önce biz de çok yapardık.iyi hatırlattınız hemen bugün yapayım kendime :)

    YanıtlaSil
  3. çok şaşırdım resmi görüp yazını okuyunca. bir tiryaki olarak deneyeceğim..inşallal dediğin gibi fincan kırılmaz))

    YanıtlaSil
  4. çok ilginç geldi ablcımm fincan patlamaz mı acaba:S babm içer bizde de sadece ona deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  5. bir arkadaşım yapmıştı gerçekten leziz oluyor.

    YanıtlaSil
  6. bak sana güveniyorum ve en sevdiğim fincanımla pişiriyorum ..ona göre ...inşallah çatlamas ..günaydın ..

    YanıtlaSil
  7. Ben de derim bu kaplar 1000' de pişirilirler.Ocakta neden olmasın.Demekki olurmuş.Sağolasın arkadaşım.

    YanıtlaSil
  8. ÖĞRENMENİN YAŞI YOKMUŞ NİNEM,HEMEN DENEYECEĞİM.HERKEZEDE ANLATACAĞIM.SEVGİLER.KOCAMAN ERZİNCAN SELAMLARINI ALDIM.

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten çok dahiyane bir fikir, hayretle okudum. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  10. Tülinim hatırlıyorum da zamanın birinde evlenmeden önce evde çay demlerken üzeri porselendi ben üst çaydanlığı elimde tutmayayım diye alt demliğin ateşinin üzerine koydum koymamla altını ateşin üzerine tabaka halinde vermesi bri oldu...
    Altı açıldı cart diye ondan beri korkarım hani sen demişsin ya patlamaz kırılmaz diye...
    bu arada gel canım ben sana bakır cevzede yapayım kahvemi geeeel :))

    YanıtlaSil
  11. İzmir'de Kemeraltı çarşısına gittikmi illaki fincanda kahve içilir. Tarihi Kızlarağası hanımız vardır. Orda çok güzel yaparlar bu kahveyi. Gerçektende çok güzel oluyor arkadaşım.

    YanıtlaSil
  12. doğrusu fincan patlar diye cesaret edemezdim ama şimdi mutfağa gidiyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Sayfan çalan parça harika olmuş fincanda pişirmeyi hiç denemedim ama porselen tabaklarda yemek ısıtıyorum tabi bazen şak diye ortadan yarılan oluyor ama oda zevkli oluyor.

    YanıtlaSil
  14. Evet bende yapıyordum bi ara,çabukta soğumuyo ii oluyo,bulaşıkta çıkmıyo:)))Bana fincanda kahveyi öneren kuzenim geçen ben İzmirdeykende kepçe içinde çorbaya yağda nane hazırlamayı önerdi,ben hep küçük tavada yapardım kepçeyle çok pratik oluyo:)))

    YanıtlaSil
  15. ben denemedim am bir kaç blogda gördüm.denemek lazım ama el ve ağız yakma oranı yüksek

    YanıtlaSil
  16. BU DAHA FERAH FERAH OLMUŞ BENCE

    YanıtlaSil
  17. kahve tiryakisi benim için güzel bir şey ama ya fincan kırılırsa

    YanıtlaSil
  18. Valla süper fikir :) teşekkürler...

    YanıtlaSil
  19. Selamlar arkadaşım,fincanda kahve pişirenleri duydum ama fincan çatlar diye korktuğumdan hiç denemedim.Madem sen fincan çatlamaz diyosun,bende hemen kalkıp bir deneme yapacağım.Eğer fincanım çatlarsa,bir takım fincan isterim :)
    Hemen kalkıp deneyeceğim valla,sana haber veririm.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Canım arkadaşım,yaptım vallahi kahveyi hatta hala içmekteyim :) gayet güzel oldu.
    Bu arada fincanım çatlamadı :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Arkadaşlar denediğiniz için teşekkürler,afiyet olsun!!!
    Hep beni hatırlayın bu şekilde kahve yaparken.....

    YanıtlaSil
  22. Aaaaa ne pratik bir yöntem, bulaşığı da azaltıyor hem, teşekkürler yeni bir şey öğrendiğim için

    YanıtlaSil
  23. Annem çok sık yapar:))
    Gerçekten tadı çok farklı ohhh afiyetler olsun canım..

    YanıtlaSil
  24. patlamaz dimi:))
    kurta arkadaşlar hep türk kahvesinden yakınırken ben onlara bir süpriz yaparım bari haftaya
    teşekkürler ya ben bilmiyordum zaten tiryakiside değilimdir ama en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  25. canım konuyla ilgili değil ama,cam ocaktan bendede var temizliğini nasıl yapıyorsun,deterjanını hiç bi yerde bulamadım ben.

    YanıtlaSil
  26. Canım Elifcim ben cif veya domestosla temizliyorum ve duruluyorum o kadar özel bir deterjan almadım...
    Sayfana ulaşamadığım için buradan cevaplıyorum...

    YanıtlaSil
  27. sağol canımm, bloğum yok benim,öyle uzaktan takip ediyorum seni,:))
    süpermiş,çizilmiyorsa problem yok,bende öyle yapayım.çokk sağoll.

    YanıtlaSil
  28. ben de denedim tadı gayet güzeldi.. ama ben cezvede pişirmeye devam edeceğim gibi...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!