6 Aralık 2011 Salı

AŞURE GÜNÜ DEDİK AŞUREYİ PİŞİRDİK....


Dün aşure günüydü,yapılan tüm ibadetleri ve duaları Allah kabul etsin!!!
Muharremin 10. günü aşure günüdür...Bende pişireyim dedim ve akşam işten gidince geç saatlere kadar uğraşarak aşureyi pişirdim,dağıtmak üzere akşamdan saklama kaplarına hazırladım ve sabah iş yerindeki arkadaşlarıma getirip dağıttım....Komşularımın hakkı da baki tabi akşam dağıtacağım...Rabbim kabul eylesin!!! Aşure pişirmek ibadet değil tabiki , sadece ağızları tatlandırmak ,gönülleri hoş etmek,ikramda bulunmak....


Her sene pişiririm aşureyi,severek yeriz...Daha önce yayınlamıştım burada....


Tarif Edecek Olursam;
MALZEMELER:
----------------
1kg dan 1 bardak eksik aşurelik buğday kullandım…1 düdüklü tencere oldu 7kg lık....Bu sefer fasulye kullanmadım kızım sevmiyor içinde....Nohutu da daha önceden haşlayıp dipfirize atmıştım onları kullandım…2 su bardağı nohut,azami 1,5 kğ toz şeker , 250 gr kişmiş üzüm…1 kase siyah kuru üzüm (üzümü kendim kuruttum güzden) 2 cins üzümü de ayıklayıp ayrı bir tencerede beraber haşladım…250 gr fındık içi,250 gr fıstık içi,2 tatlı kaşığı karanfil,1 tatlı kaşığı tane karabiber,2 çubuk tarçın,bir portakalın kabuğu (ufak doğranacak), bir çay bardağı pirinç,bir kase ceviz içi ,üzerini süslemek için ayrıca dövülmüş fındık,fıstık ,ceviziçi….
Aslında aşureye nar taneleride çok yakışıyor , ben kullanmadım ama siz pişirirseniz mutlaka deneyin derim...

Herkese sevgiler,selamlar sevgili izleyenlerim!!!

22 yorum:

  1. Ablacım Allah kabul etsin ellerine sağlık nefis görünüyor afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  2. rabbim kabul buyursun canım...
    ellerine sağlık..
    hem çalışıp hem bu lezzeti yapıp paylaşmak,oldukça hüner isteyen bi iş..
    :))
    kutluyorum seni..
    aldım bir kaşık tadımlık müsaden ile..
    bende aşure war bugün..
    buyur gel tatlım bi tadına bak sende...
    gönül dolusu sevgi ve muhabbet ile..
    :)

    YanıtlaSil
  3. Allah kabul etsin ablacımmmmm:))
    afiyetler olsun.)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık. Aslında her daim yapılabilecek bir lezzet bu....

    YanıtlaSil
  5. ALLAH kabul etsin canım bereketi bol olsun
    hayırlı seneler:)
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık... Çook güzel olmuş gibi duruyor.
    Ben de hazırlarında yapabildim, annemin teyzesinin yapmasını bekliyorum. :))

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık Allah kabul etsin canım

    YanıtlaSil
  8. Allah kabul etsin, ellerine sağlık Tülincim

    YanıtlaSil
  9. Allah kabul etsin canım....ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Canım Allah kabul etsin tekrarlarını
    göstersin inşallah.Ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba canim allah kabul etsin .
    Asureyi cok severim simdi bir tabak olsaydi himmmm tesekkur ederim yemis kadar oldum ellerine saglik afiyet olsun sevgiler:))

    YanıtlaSil
  12. Canım allah kabul etsin:)

    YanıtlaSil
  13. Tülincim Allah kabul etsin. Afiyetler olsun. Olsa da yesek:)

    YanıtlaSil
  14. ellerinize sağlık Allah kabul etsin sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Allah kabul ettin ellerine emeklerine saglik .Afiyetler olun hayirli aksamlar.

    YanıtlaSil
  16. ellerinize sağlık aşure harika gözüküyor ALLAH kabul etsin inş ,afiyet olsun

    YanıtlaSil
  17. Öncelikle ALLAH kabul etsin ellerinize sağlık çok hoş görünüyo ben pek yapmasını bilmem sağolsun komşularım gönderiyor onlarda daha başlamadı sabırsızlıkla bekliyorum onları.:)

    YanıtlaSil
  18. AHHH BENİMDE YAPMAM LAZIM HAFTAYA İNŞALLAH. SABAH AÇ KARNINA YEMEYİ ÇOK SEVİYORUM.ALLAH KABUL ETSŞN CANIM .

    YanıtlaSil
  19. Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim yorumlarınız benim için altın değerinde sağolun varolun...

    YanıtlaSil
  20. Allah kabul etsin. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  21. Allah kabul etsin Tülinim iştah açıcı görünüyor afiyet bal şeker olsun bütün yiyenlere :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!