1 Eylül 2020 Salı

KOLAY KIŞLIK DOMATES SOSU HAZIRLAMA


İki senedir domates soslarımı bu şekilde zahmetsizce hazırlıyorum...Geçen sene burada anlatmıştım...

Dörde beşe  böldüğüm domatesleri hiç su koymadan tencerede pişirdim...
Domatesler piştikten sonra el blendırını içine sokup çalıştırdım ve içindekiler iyice sıvı haline gelene kadar devam ettim ve bir miktar tuz atarak katılaşıncaya kadar pişirdim...Kısa sürede pişen domatesler sos halini aldı...


Bulaşık makinasında yıkadığım ve kapaklarını kaynattığım kavanozları hazırladım...Pişirdiğim sosları taksim ederek,kapakları sıkıca kapattım ve kalınca bir bezin üzerine ters çevirdim...Bir gün sonra kavanozları çevirip,kontrol ettikten sonra kaldırdım...
Aslında kavanozları ters çevirmenin sağlıksız olduğu söyleniyor,kapaklardaki plastik kısım yüzünden mantıklı geldi bana ve artık ters çevirmek yerine kapakları 3 kere sola sonrada bir kere sağa çevirme yöntemini denedim çok iyi oldu,bundan sonra bu şekilde kapatmaya başladım...Sizlerde fikirlerinizi yazarsanız sevinirim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!