31 Ağustos 2020 Pazartesi

ŞEFTALİ REÇELİ


Şeftali tüylerinden dolayı dokunamadığım bir meyve olmasına rağmen tadını çok seviyorum...Bizim buralarda geç olgunlaşıyor ve bahçemizdeki şeftalileride değerlendirmek gerekiyor,bir tane ağacımız var bu sene meyve verme zamanıydı...Eşim soydu bende hem reçel yaptım,hemde kavanozlatda komposto hazırladım kışın açıp hazır bir şekilde yemek çok güzel oluyor...İnşallah kışa ulaşır sağlıkla yeriz...

    Malzemeler:
  • 1 kg şeftali
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı su
  • 1-2 adet limon tuzu
   Yapılışı:
  • Şeftaliler doğranarak  tencereye alınır ve üzeri şekerle kaplanarak 5-6 saat bekletilir...(Akşamdan sabaha kadar da olabilir)
  • Suyunu veren şeftalilere bir çay bardağı daha su ilave ederek pişirilir...
  • Limon tuzu da ilave edilerek kıvam aldıktan sonra ocaktan alınır ve soğumaya bırakılır...
  • Soğuyan reçel cam kavanozlara konularak serin yerde muhafaza edilir...



Ben rengi koyu olsun diye şeftalilerin çekirdeklerinden bir kısmını şekere yatırırken içine attım ve pişirmeden önce içinden aldım,dilerseniz sizde uygulayabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!