1 Eylül 2020 Salı

ERİK REÇELİ

Bahçemizde yetişen Frıar Çeşidi eriklerimiz görsel ve lezzet açısından gerçekten çok güzel...Bu yıl çok az meyve veren ağacımızdan topladıklarımızla çok az reçel yaptım ve komposto için  dondurucuya doğrayarak attım....  
    Erik Reçelinin Tarifi;
  • 1/2 kg doğranmış erik
  •  3 su bardağı toz şeker 
  • 3-4 parça limon tuzu
   Yapılışı:

  •  Erikleri yıkayıp  elma dilimi şeklinde doğradım.
  • Akşamdan tencereye koyup üzerine toz şeker serptim...Sabah kaynattım....
  • Hiç su koymadım kendi sulandığı kadarı ile kaynatttım.Biraz katı kıvamlı olsun istedim....
  • Limon tuzu da ilave ettikten ve bir miktar kaynatıldıktan sonra ocağın altını kapattım.
  • Reçelin üzerinde oluşan köpükleri kaynama esnasında kaşık ile topladım...
  • Soğuduktan sonra kavanozlara doldurarak kaldırdım....








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!