2 Ekim 2018 Salı

KIŞ HAZIRLIKLARI-KAVANOZ TURŞULAR-DOMATES SOSU

Eylül-Ekim Ayı kış hazırlıklarının yoğun olarak yapıldığı aylar...Konserveler,turşular,soslar,dondurucuda saklanacak sebzeler bir sürü telaşlar yani...
Bende ufak tefek uğraştım,kızlarıma 2 şer kavanoz verdim...
Bu sene sebze fiyatlarının anormal artışı kışlık sebze hazırlayanları bir miktar alıkoydu...
Anlamsız zamlar piyasada her alanda farkediliyor...
Neyse Efendim gelelim tariflerimize...
Yağlı Biber Turşusunu İnstagram hesabımdan da duyurmuştum...Denemeyenler denesin demiştim ki gerçekten beğeneceğiniz bir lezzet....Hem pratik hemde hemen tüketebileceğiniz bir turşu hatta meze diyebiliriz...
      Malzemeler:
  • 1 kg kestel kıl biberi
  • 1 su bardağı zeyt.yağı
  • 1 su batdağı üzüm  sirkesi
  • 5-6 adet sarmısak
  • 7-8 dal maydanoz
  • 1 dolu yemek kaşığı kaya tuzu

 Yapılışı:


Biberlerin sap kısmını ayıklayın, tencereye yağ ve sirkeyi döküp ocağın altını yakın, biberleride içine alarak rengi sararana kadar karıştırın....
Daha sonra sarmısak ,tuz ve maydanozlarıda ekleyerek çevirin...iyice soğuduktan sonra kavanozlara koyup, buzdolabında muhafaza edin...Hemen yiyebileceğiniz biber turşunuz hazır olacaktır...
Yine aynı tarifle farklı cins biberlerden de yaptım bu turşuyu...
Kapya biberin yeşili ve kapya biberden...
Bu sene minik kavanozlar aldım 250 cc lik...
Açılıp da hemen tüketemediğimizde ziyan olmasın diye...
Bu da doğrama turşu...Bol domates rendeli...

       Malzemeler:
  • 1/2 kg sivri biber (tercihen kestel biberi)
  • 3-4 adet salatalık
  • 4-5 adet domates
  • 1 baş sarmısak
  • 1 çay bardağı sirke
  • yarım demet maydanoz
  • tuz
        Yapılışı:
  • Biberleri ve salatalıkları küçük küçük doğrayalım...
  • Domatesleri rendeleyip bir kap içerisinde tüm malzemeleri karıştıralım...
  • 1-2 yemek kaşığı kaya tuzunu da ekleyip kavanozlara dolduralım...
  • Kavanozları tam doldurmayalım ki fermente olurken kabarıp,kavanozdan dışarıya taşmasın...
  • Kavanozları bir poşete geçirip oda sıcaklığında ekşimeye bırakalım...
Köz-Kapya Biber Turşusu

     Malzemeler:
  • 3 kg kırmızı biber
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı sirke
  • 1 baş sarmısak,tuz
YAPILIŞI:

Kapya biberleri temizleyip ikiye bölün fırın tepsisine iç kısmı altta olacak şekilde yerleştirin ve pişirin...Fırından çıktıktan sonra üzerine sıcakken bir poşet geçirin ki kabukları kolay soyulsun...Tencereye zeytinyağı ve sirkeyi ekleyip ocağın altını yakın kaynamaya başladığında biberleride içine atıp karıştırın, doğranmış sarmısaklarıda üzerine serpiştirerek karıştırın,  sıcak sıcak  kavanozlara doldurup kapağını sıkıca  kapatıp ters çevirin...5-6 saat sonra kavanozları düzelterek kaldırın...
*Bizim kızların en çok sevdiği atıştırmalıktır köz biber turşusu...Ama Kerem hiçbir turşu çeşidini yemez,birde zeytini...

Karnıyarık en ennnnn sevdiğim yemek olduğundan yazlık patlıcanlardan dondurucuya karnıyarıklık attım...Alacalı soyduğum patlıcanların dış yüzeyini yumurta fıçasıyla bir güzel yağladım ve fırında kızarttım...Daha sonra soğuyunca buzdolabı kaplarına yerleştirip dondurucuya attım...
Afiyetle yemek nasip oluır inşallah...
Buda domates sosumuz,olmazsa olmaz...
Domatesin kilosu 5-6 TL inanılmaz...Geçen aya kadar 1-2 TL ye alırdık...
Allah olmayanlara yardım etsin ve insanlarada insaf versin...
Bu sene domates sosunu annemin usulünde yaptım...
Domatesleri doğrayıp üzerine bolca kaya tuzu serptim ve bir gece bu şekilde beklettim...
Sızan suyunu gidip gelip süzdüm...Daha sonra  rondodan  geçirip pişirdim...Suyu az olduğunda kısa sürede katılaştı...Fazla sayıda kavanozum olmadı , 2 şer şişe de kızlara verdim kalanda bize yeter...
Topuk dikeni ile mücadele etiğimden ayakta fazla duramıyorum...ESWL yöntemiyle topuk tedavisi aldım ama tam olarak iyileşemedim...Neyse inşallah geçecek...
Bu seneki koşturma ve telaşlar  kalbimi ve ayaklarımı yordu...Yavaş yavaş toparlıyorum...
Domates soslarımı da küçük kavanozlara koydum,rabbim ağız tadıyla yemek nasip etsin...
Menemenliklerimi doğrayarak dondurucuya attım , kaynatıp kavanozlara koymadım...
Bir poşet doğranmış biber,bir poşette doğranmış domates olarak üst üste dizdim...Kışın çıkarıp biberleri yağda kavurup domatesleri de ekleyeceğim....
Fasulyeleri her seneki yöntemimle yemeklik yaptım,dolmalık biberleri oyup,güneşte biraz sündürüp iç içe yerleştirip kaldırdım... 
Şen ve Esen Kalın!!!

2 yorum:

  1. merhaba tülin hanım ellerinize saplık siz emekli oldunuz mu valla bravo hem iş hem bunlar maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef yaş haddinden olamıyorum,hala çalışıyorum...mecburen yapıyoruz turşuyu seven bir ailem var tabiki bende seviyorum,o nedenle her sene mutlaka yapıyorum.....

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!