21 Mart 2013 Perşembe

KURUTULMUŞ FASULYE YEMEĞİ

Merhabalar Sevgili İzleyenlerim!!!
Güzel,güneşli bir günden hepinize sevgiler,selamlar...
Kış için kuruttuğum yeşil fasulyeden yemek yaptım ve sizlerle paylaşmak istedim...İlimizde genellikle fasulye boyuna ince ince kesilerek kurutulur ve adına da civil denir....Bende hep o şekilde kuruturum ,kavurması çok güzel olur çünkü...Bu sefer de yemeklik doğrayarak kuruttum,çok zor kurudu ama yemeğini yiyince değdiğini anladım,keşke daha çok kurutsaydım dedim...Herkese tavsiye ederim...Çok lezzetli bir yemek olduğunu söylemeliyim...

Yemeği taze fasulye pişirir gibi pişiriyoruz...
  Malzemeler:
  • Kurutulmuş yeşil fasulye 500 gr
  • 1 baş kuru soğan
  • 1 adet yeşil biber
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 250 gr dana parça et
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • tuz,karabiber,pul biber
    Yapılışı:
  • Kurutulmuş yeşil fasulye kuru halde yıkanır ve az miktarda su ile haşlanır,suyu süzülmez kapağı kapalı halde bekletilir.
  • Diğer tarafta kuru soğan yağda kavrulur,yeşil biber ,salça ve etler eklenir hafif çevrilir...
  • Üzerini geçmeyecek kadar su,tuz ve baharatlar ilave edilerek kısık ateşte pişirilir...
  • Bulgur veye pirinç pilavı eşliğinde servis edilir...
                                             Afiyet Olsun!!!

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Lezzetli olmuştur mutlaka:)

    YanıtlaSil
  2. Ben kurutulmuş fasulyeyi ilk defa ankaralı bir arkadaşımdan gördüm Manisada hiç rastlamamıştım.Çok lezzetli oluyor dimi?Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Çok farklı bir tad olmuş.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. ablacım ellerine sağlık çok severim,tazesinden bile güzeloluyor bu yemek :)
    ayrıca en sağlıklısı kışın dondurucudan fasulye yemektense kurusu yemek daha sağlıklı,eskiden insanlar dondurucu kullanmıyorlardı daha sağlıklılardı :(

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!