19 Ekim 2012 Cuma

KIYMALI KURU FASULYE

Günaydın Sevgili İzleyenlerim,Çok Kıymetli Misafirlerim!!!
Hayırlı Cumalar!!!
Güzel bir sonbahar sabahından sevgiler,selamlar hepinize...Sonbahar ılıktır,güneş yakmaz,gökyüzüne bakarken gözleriniz sulanmaz...Güneşin olduğu yerlere çıkmak istersiniz ısınmak için...Gerçi çok üşümezsiniz tatlı bir serinliği vardır doğanın...Doğa yavaş yavaş sarıya bürünürken,kışa inat açan sonbahar çiçekleri vardır...Sonu kış değilmiş gibi,donmayacakmış gibi açarlar,ömürleri kısadır aldırmazlar....Belki yeni umutlara yoldaş olurlar,belkide umutsuzluğa.....
Sabah sabah içimden gelen duyguları paylaştım sizlerle...Fotoğraf kuru fasulye sen ne diyorsun arkadaş dediğinizi duyar gibiyim...Ne alaka değil mi?
Neyse;fasulyenin faydalarını saymama gerek yok sanırım,sağlık deposu,sindirim dostu....

Sıklıkla parça et ile yaptığım kuru fasulyeyi bu sefer kıyma ile pişirdim,lezzeti süper oldu...hafif acılı... 
Kuru fasulyeyi pratik olsun diye düdüklüde pişirmeyi adet edindinmiş bir kadınım...Aslında normal tencerede kısık eteşte, tıkır tıkır pişirmek lazım ya ben zamandan tasarruf ediyorum...Genelde akşamdan suya koyduğum fasulyeyi yıkayıp direk yemeğe dahil ederdim ki bu safer akşamdan ıslatmadığımdan ,1 saat kadar suda beklettim ve az suda bir çay kaşığı karbonat ile hafif haşlayıp sonra pişirdim...Karbonat gaz yapmaması için...Tarifim klasik;
        Malzemeler:
  • 2-3 su bardağı kuru fasulye
  • 4-5 yemek kaşığı kıyma
  • 1 büyük baş soğan
  • 1 büyük domates
  • 2-3 adet sivri biber -1 adedi acı
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • karabiber,tuz
       Yapılışı:
  • Bir baş soğanı sıvı yağda soteleyip,kıymayı ekleyin ve kavurun...
  • Sonra doğranmış sivri biberleri karıştırın...
  • Domates ve salçaları da ekledikten sonra fasulyeleri de koyup biraz karıştırın...
  • Suyunu ,karabiber ve tuzunu da ekledikten sonra pişmeye bırakın...
  • Düdüklü tencere 20 dakikada hazır olur...
     Afiyet Olsun!!!

 *Yanında pirinç pilavı,soğan salatası ve turşu ile servis   yapın....

10 yorum:

  1. kuru fasülye yemeklerin babasıdır:))))

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık soğanda yanında bir başka güzellik katmış.Berra'nın en çok sevdiği yemek.Mesajın için çok teşekkür ediyorum.Hayırlı Cumalar.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı cumalar, kıymalı kuru fasülyeyi biz de çok yaparız. Eminim çok leziz olmuştur.
    Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. hayırlı cumalar tülin,cim..
    harika görünüyor yemeğin.:)
    tam kıvamında..
    suyu,rengi,ahengi..
    çokk hoşş çookk...
    ellerin dert görmesin..
    öpüldün ki..
    :)

    YanıtlaSil
  5. Misss misss canım ellerine sağlık bayılırım turşuyla:)))Hayırlı cumalar öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlıkk canım istedim bene haftasonu erkeklerime yapayımmm bariiiii zira en sevdikleir yemek pilav üstü kuru
    sevgilerışıl

    YanıtlaSil
  7. kuru fasulye oldumu daha birşeye de gerek yok. eline emeğine sağlık. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. tülin abla henüz soğanlı kebabı yapmadım ama ayvalı tatlını denedim.teşekküre geldim.çok güzeldi.blogumda paylaştım.

    YanıtlaSil
  9. Hello, very professional high level blog! thank you for sharing. Because of good writing, and I learned a lot, and I am glad to see such a beautiful thing. Sorry for my bad English. ?

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık çok güzel kıvamlı görünüyor bende düdüklüde yaparım düdüklüde fasulye iyice özünü döker kıvamlanır
    tencerede fasulye tek tek ayrı ayrı duru bi suyun içinde kalırya onu hiç sevmem işte
    seninki süper görünüyor tam sevdiğim halde
    sevgiler

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!