9 Mart 2012 Cuma

YUFKALI YAŞ PASTA

Hayırlı Cumalar Sevgili İzleyenlerim!!!
Cumanın bereketi ve güzelliği sarsın cümlemizi....Dualarımız kabul,evlatlarımız hayırlı,yuvalarımız mutlulukla dolsun,sağlık ve huzur olsun inşallah!!!
Kat kat yaşpasta tarifimi hatırlarmısınız daha önce yapmış ve yayınlamıştım...
Yapılış aşamaları ve tarif
burada....
Küçük kızımın isteği üzerine bir kere daha yaptım ve bu sefer yufkaları fırında değil teflon tavada kızarttım,çok daha pratik bir yol denemiş oldum ...
Gerçekten lezzetli ve bereketli bir pasta oluyor....Kalabalık misafir için ideal...

Tarifi bir kere daha yazmak istiyorum,denemek isteyenlere kolay gelsin ....


MALZEMELER:

-------------------

1 çay bardağı süt
3 yumurta1 çay bardağı margarin (eritilecek)
1 çay bardağı şeker1 çay kaşığı vanilya1 çay kaşığı kabartma tozu

Dövülmüş ceviz(isteğe bağlı)
Amonyak (Ben kullanmadım)


Un (Aldığı kadar)
Kreması:
1 kg süt
5 çorba kaşığı un
12 çorba kaşığı şeker
3 çorba kaşığı kakao
250 gr margarin
YAPILIŞI:

Malzemeleri kulak memesi yumuşaklığında yoğurun. 6 eşit parçaya bölün.Her bezeyi ince olarak 25 cm kadar açın.Bezelerden 6 adet yufka açılacak ve tek tek kızartılacak....Fırın tepsisini yağlamadan 6 adet yıfkayı teker teker 170 derecede pişirin.(Veya teflon tavada arkalı önlü hafif ateşte kızartın) Pastanın yüzü hafif toz pembe olunca alın.
Krema için;Margarin hariç tüm malzemeyi muhallebi kıvamında pişirin.Piştikten sonra margarini ekle. Pişen yufkanın ilkini bir tepsiye koyun üzerine kremadan sürün daha sonra diğer yufkaları tek tek koyarak aralarına krema sürülerek üst üste yerleştirin ve en üstüne ve kenarlarınada aynı kremadan sürerek bitirin...Ben üzerine su ile pişirilmiş çikolata sosu döktüm dilerseniz sizde yapın....Ara katlardan ortadakine ve en üstüne dövülmüş ceviz serpin....Buzdolabında dinlendirilip servis yapın...


Afiyet Olsun!!!!

Kocaman bir pasta oluyor,bereketli ve leziz...Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz...Kızımın isteği üzere ben sade servis yaptım...

12 yorum:

  1. çok nefis görünüyor ellerinize sağlık.

    Naçizane margarin kullanmasanız?

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım cok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık tülinim,bende bu pastadan yapmayı düşünüyordum,ama kim tek tek fırında pişirecek derken tavada pişirme fikri çok cazip geldi :)sağol canım,çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık canım pratik ve güzel bir tarif

    YanıtlaSil
  5. annemin eski tariflerinde ''amonyaklı pasta''diye geçen bir tarife benziyor.Değişik ve leziz görünüyor elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. canım benim sen pasta yaparsında ben gelmezmiyim ..ellerine sağlık.iyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Tülin güzel yorumun için teşekkür ederim. Hala yer bakıyoruz. Bulduğumuzda sana haber vereceğim:) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık ne güzelmiş

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık ne güzelmiş

    YanıtlaSil
  10. Ben anlamadım:)margarin amonyak süt ve vanilya ok de unda olması gerekmezmi yani nasıl yufka hamur oluyor?

    Değişik geldi gözüme çok dediğin gibi çokta pratik olmuş bu Tülinim

    YanıtlaSil
  11. Aylinim sağol hatırlattığın için un yazmayı unutmuşum idare et artık...yazdım şimdi...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!