17 Mart 2010 Çarşamba

KAT KAT YAŞ PASTA (YUFKALI)


Ben diyeyim 20 yıl siz deyin 25 yıl oldu bu pastayı yemeyeli....
Çocukluğumu hatırlattı bana ,annem ne çok yapardı günlerinde misafirlerine,bizde bayıla bayılayerdik...Geçen gün aklıma geldi çocuklarıma hiç yapmadım bu pastayı dedim ve Cumartesi günü sabah kahvaltıdan sonra hemen işe koyuldum...



Hamur yoğruldu,bezelere ayrıldı...



Bezelerden 6 adet yufka açıldı ve tek tek kızartıldı....

Tarife geçeyim;

MALZEMELER:

----------------

1 çay bardağı süt
3 yumurta
1 çay bardağı margarin (eritilecek)
1 çay bardağı şeker

1 çay kaşığı vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
un
Dövülmüş ceviz(isteğe bağlı)

(Aslında bu pasta amonyak ile yapılıyor ama annem kullanmazdı hiç bende kullanmadım.)
Kreması:
--------
1 kg süt
5 çorba kaşığı un
12 çorba kaşığı şeker
3 çorba kaşığı kakao
250 gr margarin

YAPILIŞI:
----------
Malzemeleri kulak memesi yumuşaklığında yoğurun. 6 eşit parçaya bölün.Her bezeyi ince olarak 25 cm kadar açın.Fırın tepsisini yağlamadan 6 adet hamuru teker teker 170 derecede pişirin. Pastanın yüzü hafif toz pembe olunca alın.
Krema için;Margarin hariç tüm malzemeyi muhallebi kıvamında pişirin.Piştikten sonra margarini ekle. (Pastanın kremasını daha bol sevenler 1,5 ölçü hazırlayabilir)
Pişen yufkanın ilkini bir tepsiye koyun üzerine kremadan sürün daha sonra diğer yufkaları tek tek koyarak aralarına krema sürülerek üst üste yerleştirin ve en üstüne ve kenarlarınada aynı kremadan sürerek bitirin...Ben üzerine su ile pişirilmiş çikolata sosu döktüm dilerseniz sizde yapın....Ara katlardan ortadakine ve en üstüne dövülmüş ceviz serpin....Buzdolabında dinlendirilip servis yapın...Afiyet Olsun!!!!Bizim evde büyük bir beğeniyle yendi bu pasta ve benim için de nostalji oldu....

24 yorum:

  1. NEFİS GÖZÜKÜYOR OY OY ELLERİNE SAĞLIK.GENÇKEN YE NİNEM SONRA BAKIP DURUYORSUN

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Tülin. Ne güzel bir pasta olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Çok değişik bir pastaymış. Daha önce hiç görmemiştim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. çok ilginçmiş ben hiç duymamıştım

    YanıtlaSil
  5. Mahperi canım yaş icabı ilk defa görüyor olman normal....Diyorum ya ben yaştakiler bilirler bu pastayı,anne pastası eskilerden...

    YanıtlaSil
  6. ABLACIM TARİF ÇOK DEĞİŞİK:)) EMEKLERE SAĞLIKKK ÇOK GÜZEL GELDİ BANAA:)

    YanıtlaSil
  7. Tülincim hiç duymadım inan yufkadan pasta ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. ne zahmetli Tülinim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. canım mail attım sana

    YanıtlaSil
  10. sevgili Tülin ellerine sağlık harika görünüyor
    hiç görmemiştim daha önce çok çok farklı ve çok güzel görünüyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. hııımmm amonyaklıpasta bende bayılırım ama çoookkk uzun zamandır yapmıyorum yapımı çok zor diye ellerine sağlık canım eşim görmesin zaten her pasta konusu açıldığında amonyaklı pasta yapsana deyip duruyor amonyaksızını hiç yememiştim denemeklazım

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık pasta deyip geçilmez buna emek isteyen bir tarif eminim çok da güzeldir

    YanıtlaSil
  13. çok güzel ama apımı zahmetli gibi.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. canım harıka görünüyor ama yorma kendini bukadar ellerine saglık sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Kreple yapilan yas pasta tarifini biliyordum ama,bunu ilk kez gördüm.
    Cok güzel oldugundan eminim,ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  16. hahhaaa annemde yapardı bundan.çok severdik bizde.geçen yıl bende yapmıştım.süper bişey iyi hatırladın.:))ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. sevgili tatesal ellerinize saglık cok güzel yapmışınız okurken bir şey dikkatimi cekti.hiç denedinizmi bilmiyorum.fırında yagsız kızartın demişiniz ya acaba bunu teflon tavada yapmayı denedinizmi.öyle daha kolay olmazmı nasıl bir hamur oldugunu bilmedigim için size soruyorum.hamur tavada pişmeyecek kadar yumuşakmı acaba.sevgiyle cok mutlu kalın gercekten degişik bir tarif.

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık canım bu pastayı hiç yemedim ama çok duydum

    YanıtlaSil
  19. Bunları yapmak için ayakta uzun süre durman lazım neden şimdi yoruyorsun kendini bu kadar biraz daha iyleşmeyi bekle bence sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Günlerdir bu pasta tarifini arıyordum, kayınvalidem yufkalarını teflon tavada kızartıyor, çok daha pratik bence.. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. Hazır buzlukta yufka vardı ondan yapsak olurmu

    YanıtlaSil
  22. gençliğimizin pastası,tarifini unutmuştum arıyor ama bulamıyordum,elinize sağlık,biz adını saraylı bilirdik.ilk fırsatta deneyeceğim teşekkürler.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!