9 Ocak 2015 Cuma

FIRINDA AZ YAĞLI - MISIR UNLU İSTAVRİT

Hayırlı Cumalar Kıymetli İzleyenlerim!!!
Bu Cuma İnşirah Suresini okuduk ve anlamaya çalıştık...

Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.

1. Biz senin göğsünü açıp genişletmedik mi?
2. Yükünü senden alıp atmadık mı?
3. O senin belini büken yükü .
4. Senin şânını ve ününü yüceltmedik mi?
5. Elbette zorluğun yanında bir kolaylık vardır.
6. Gerçekten, zorlukla beraber bir kolaylık daha vardır.
7. Boş kaldın mı hemen (başka) işe koyul,
8. Yalnız Rabbine yönel.


İnşirah Suresi (Arapça: سورة الشرح) Kur'an-ı Kerim'in 94. suresidir. 8 ayetten oluşan sure Mekke'de nazil olmuştur. Bu surenin okunması İslam inancına göre insanın sıkıntıların giderilmesini ve kalbine ferahlık lütfedilmesini sağlar.


"İnşirâh" açılmak, genişlemek, sevinmek manalarına gelir. Duhâ sûresinden sonra Mekke'de inmiştir. 8 (sekiz) âyettir. Bu sûrede Peygamberimizin, çocukluğunda risalete hazırlamak üzere kalbinin açılıp arıtılmasından söz edilmektedir. Ayrıca, onun getirdiği dindeki kolaylıklara dikkat çekilerek Allah'a şükretmeye teşvik edilmektedir. (Wikipediadan alıntıdır.)
Rabbim cümlemizin kalbini güzelliklerle yıkasın... 

Ne zamandır hep elişleri yayınladım,izleyicilerimden şikayetler alıyorum,yemek tarifi neden yayınlamıyorsunuz diye...Geçen hafta sonu yaptığım balığı yayınlamak istedim bugün... 
Evde fazlaca koku olup,günlerce çıkmadığı için balığı dışarıda yemeyi tercih ediyoruz ama evde yapılanın lezzetini tutmuyor...Bende kapalı balkonumda,fırında pişirdim,eve koku yayılmadı...Az yağlı ve çıtırçıtır oldu... 
Tarifi hepiniz iyi biliyorsunuz ama arşivimde bulunsun istedim;
Malzemeler:

  • 1 kg istavrit
  • 3-4 yemek kaşığı mısır unu
  • 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 adet limon
  • Tuz
   Yapılışı:
  • Balıkları temizleyip,tuzlayın,arkalı önlü mısır ununa batırıp tepsinin ortasından başlayarak dizin...
  • limonu dilimleyip balıkların üzerine dizin...
  • Önce hiç yağ eklemeyin ...
  • Fırında biraz kızardıktan sonra yağı üzerine gezdirip tekrar fırına sürün...
  • Çıtır çıtır kızardığında afiyetle yiyin... 

Annemin mutfağında kışa inat açan çiçekmatikleri...

4 yorum:

  1. Ohh! Mis gibi,afiyetler olmustur ki :) ellerine sglik Tülincigim.
    Teyzenin durumu düzeldimi acaba,iyidir umarim?

    Bende arapcasini okuyâmadiim icin türkce maellerini okurum.Anlayarâk okumak,daha bir yararli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok sağol ..annem 1aydır iyiydi ama yine 10 gündür hasta....dua etmekten başja çare yok...türkçe olarak daha iyi anlıyoruz tabi...

      Sil
  2. Elinize sağlık ayrıca yazınız çok güzel yüreğinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Anneciğin için çok geçmiş olsun canım şifalar diliyorum.
    Ben hep fırında yapıyorum ama hiç mısır ununa bulamıyorum eskiden tava da kızartırken kullanırdım. Daha dün eşim fırına da mısır unlayıp koysana dedi olur mu ki dedim bende:)))))))))) bir daha ki sefere yapayım da hem onun isteği olur hem de burdakini tatbik etmiş olurum:) Ellerine sağlık canım sevgiler.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!