27 Mart 2013 Çarşamba

EVDE YOĞURT MAYALAMA

Hayırlı Günler Sevgili İzleyenlerim!!!
Gününüz aydın neşeniz bol olsun...yediğiniz içtiğiniz herşey organik olsun,şifa olsun....
Bugün evde yoğurt mayalama konusunu paylaşmk istiyorum...Her yiğidin ayrı bir yoğurt yemesi vardır derler ya bencede her hanımın ayrı bir yoğurt mayalama usulü vardır diyeceğim....Deneme yanılma yöntemi ile tecrübe kazanılır...
Evde yapılan yoğurt hem sağlıklı,hemde bereketli olur...
Daha önceleri eşim hazır yoğurt sevdiğinden hazır kullanıyorduk...Kendisinde B12 vitamini eksikliği olunca doktorun da önerisi ile ev yapımı yoğurda döndük...Neredeyse 1 yıldır evde kendim mayalıyorum,herkes severek tüketiyor...
Öncelikle emin olduğunuz bir yerden aldığınız sütü güzelce kaynatıyorsunuz....
  • Benim süt kaynatma yöntemin şöyle;Sütü ıslatılmış çelik tencereye döküyoruz ve içine bir adet tatlı kaşığını ters olarak koyuyoruz...5 kg süt için tatlı kaşığı daha az süt için de çay kaşığı kullanıyorum...süt taşından yola çıkarak buldum bu usulü,mutlaka deneyin derim....
  • Sonra içine bir adet te kepçe koyarak ocağın altını iyice kısıp bir daha yanına uğramıyoruz....Taşma problemi yokkkk...Yanına uğramıyoruz derken ara sıra kontrol ediyoruz tabiii...Yarım saat sonra ocağın altını açıp başında kepçeyle karıştırarak fokur fokur kaynamasını sağlıyoruz ve ocağın altını kapatıyoruz...
  • Yarım saat sonra gidip sütü mayalayacağımız kaba boşaltıyoruz...Borcam tencere veya tupperwear kaplarını tercih ediyorum...
  • Yoğurda sarmak için kalın bir örtü serip mayalayacağımız kabı üzerine koyuyoruz...Küçük parmağımızı sütün içine daldırıp kontrol ediyoruz...sıcaklık parmağımızı hafif ısırır şekilde ise mayalama zamanıdır...
  • Yoğurdu mayalama usulüm de şöyle;1 dolu yemek kaşığı yoğurdu minik bir kaseye alıyoruz,üzerine bir tutam tuz ve bir çay kaşığı toz şeker serperek karıştırıyoruz...sütü koyduğumuz kabın kenarından yavaşça içine bırakıyoruz...
  • Üzerini iyice sararak 5-6 saat bekletiyoruz...
  • Yoğurdumuz tutmuş ise hemen buzdolabına kaldırıyoruz...
  • Kapak kapatmış isek kapakta biriken suyu havlu kağıt ile siliyoruz....
  • Kapak yerine  bir süzgeci ters çevrilerek kapatıp üzerine havlu kağıt konulup sarılarak da yoğurdumuzu mayalayabiliriz ki bu yöntemle kalıp gibi yoğurdunuz olacaktır...
  • Yoğurdu dolapta bir gün bekletip açmazsak çok daha iyi olur...
  AYRICA BİLGİLER:

* Yoğurdumuz tutmamış ise panik yapmıyoruz....Hemen kaynar su doldurduğumuz bir leğenin içine tutmayan yoğur kabımızı yerleştirip sarıyoruz ve 1-2 saat sonra kontrol ediyoruz...Leğene koyacağınız su bayağı kaynar olmalıdır...
* Hazır yoğurttan yoğurt mayalayacaksak ev yoğurdu mayamız yoksa ; 1 yemek kaşığı yoğurda bir tutam tuz ve 1 çay kaşığı toz şekere ilaveten 2-3 damla da limon suyu damlatıyoruz...Toz şeker ve tuz kullanmadan dahi 2-3 damla limon suyu damlatarak yoğurdunuzu mayalayabilirsiniz....

Kıymetli takipçilerim limon suyu sadece hazır yoğurt mayası için.....

*Bu bilgileri sizlerle paylaşmak istedim...muhakkak daha farklı ve bilmediğim yöntemler de vardır...Ancak kızlarımın ileride bakacağı unuttuklarında hatırlayacakları bir not olsun istedim....Çünkü bu konu tecrübe ile sabitlenmiştir....
                                     Şen ve Esen Kalın!!!!

26 yorum:

  1. eline sağlık..tabii ki doğal olandan daha iyi bir şey var mı..zaman buldukça ben de mayalıyorum..sevgiler canım

    YanıtlaSil
  2. Ben şeker tuz ve limonu ilk defa duyuyorum. ben sadece yoğurt kullanıyordum mayalarken. deneyeceğim. limonun amacı nedir?

    YanıtlaSil
  3. Küçük mucizem yoğurdu mayalarken mayanız ev yoğurdu ise tuz ve şeker ilavesi ile mayalıyorum daha lezzetli oluyor... ev yoğurdu mayanız yoksa hazır yoğurttan maya kullanacaksanız o zaman limon kullanıyorsunuz....limonun amacı hazır yoğurt mayasını ev yoğurdu şekline dönüştürmek deneyin görün...

    YanıtlaSil
  4. tuz koyuyorum ama şeker ve limonu ilk kez duydum. Bu süttaşı kelimesini de yakınlarda duydum ben sadece bir servis kaşığı bırakıyorum tencereye kaynayınca da litrelik kavanozlara alıp onlara mayalıyorum dolapta yer tutmaması için.

    Hazır yoğurdu bırakalı epeyce bir zama oldu raf ömrü için içine koyulanları duyunca almaktan vazgeçtim.Mayamı da bir köyünden yoğurt getiren bir tanıdıktan almıştım miss gibi evde olanın hali başka.

    Şimdiler Kefir mayalıyorum ilkini yaptım bakalım(Eltim kızına götürüyormuş biraz da bana maya bıraktı inş sorunsuzz olur da canlı tutarım:)
    ek bilgiler öğrenmiş oldum çok teşekkürler tatlım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Biz de yıllardır kendimiz yaparız ama tuz-şeker ve limonsuz. İLk kez duydum bunları....

    YanıtlaSil
  6. Tuz,şeker,limon yoğurt mayalamada ilk defa duyduğum bir işlem.Sütü kesmek için limon sıkılır peynir yapmak için.Tatlı bir yoğurt yapmak için kullanılacak ev yoğurduysa 5 kiloya 1 yemkek kaşığı ölçüsünde olursa çok tatlı ve lezzetli bır yoğurt olur,fazla konursa ekşime olur.
    Kolay gelsin,sevgıler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda belirttiğim gibi YOĞURT MAYANIZ HAZIRSA bir iki damla limon sıkacaksınız ev yoğurdu mayasına gerek yok...

      Sil
  7. valla yapıp yapıp çoğu kez hüsrana ugrayan bendeniz:)) sizin şu güzel tarifiniz ve yönteminizle yine heveslendi.. Dur bakalım hayırlısı, paylaşım için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık,
    Ben de düzenli her hafta evde yoğurt mayalıyorum,
    Tuz ve şekeri koyuyorum ama hazır yoğurttan yapacağımız mayaya l.suyu eklemeyi ilk defa duydum,teşekkür ederim.
    Sevgilerimle,

    emirlehayatguzel.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. kızım artık yemeklerden de yemeye başladığı için bende evde yapıyorum ablacım yoğurdumu :) ellerine sağlık seninde..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Benim esimde haziri cok sever ama ben evde mayaliyorum... mayalama seklimiz cok benziyor... emeklerinize saglik....

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım bende cok yaparım evde yoğurt

    YanıtlaSil
  12. tuz ve şekeri bende kullanıyorum. kaşık işini deneyeceğim. mayalık yoğurdu ekleyince hiç karıştırmıyormusunuz?

    YanıtlaSil
  13. kızlarıma bende evde mayalayarak yoğurt yedirdim ama şimdi maalesef hazır yoğurt istiyorlar.Annem Edirneden mayalayıp getiriyor sağolsun ama neredeyse hepsini ben yiyiyorum:((doğal olan herşeyin tadı çok daha güzel

    YanıtlaSil
  14. Bu güzel bilgiler için teşekkürler,bende süt taşmasın diye camdan bir tabak benzeri şey var. Ama bu fikir süper,bende evde mayalamayı seviyorum.Gerçek yoğurda benzer birtek sütaş varmış.Yeni çıktı,maya olarak süper,tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  15. artık kimse ben yoğurt mayalayamam diyemez çok güzel anlattın ağzında ellerinde dert görmesin canım

    YanıtlaSil
  16. ay iyiki paylastin bende artik hazir almayayim yogurdu saglikli olsun evde yapayim puf noktslar ici tesekkurler

    YanıtlaSil
  17. harikasınız! yemek yazılarınızdan 2lokma'ya göndersenize? :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Ben aoç yoğurt yapma setini denedim,çok memnun kaldım.sağlıklı ve de lezzetli oluyor. http://aocistanbul.com/2012/12/11/aoc-sut-ve-mayasiyla-evde-yogurt-yapma-seti/

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Tülin hanim..tereddütlü dediğinizi uyguladim mayam kalmamıştı hazır yoğurttan mayaladım seker ve limon suyu koydum dediginiz gibi tuz koymadim.. Ve sonuç mükemmel oldu.. Hatta hep hazır yoğurttan mi yapsam acaba o kadar tatlı oldu ki..çok çok tesekkur ederim paylasiminiz için beni kurtardı sevgilerimle. 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evrim Hanım faydalanmış olmanıza çok sevindim,sevgiler...

      Sil
  20. Merhaba, şeker, limon veya daha yaygın olan nohutla mayalama işleminde ortaya çıkan şey yoğurt olmaz maalesef. Yoğurtu yoğurt yapan "Lactobacillus Bulgaricus" bakterisidir ve bu yöntemle yaptığınız şeyin içinde bulunmaz.

    YanıtlaSil
  21. "Bir tutam tuz ve 1 çay kaşığı şeker" demişsiniz. Ama sütü 2 litre yapan da var; 5 litre yapan da var. Kaç litre süte ne kadar tuz ve şeker katılmalı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gürcan hanım 5 kg kaynamış süt iöin bu ölçü...

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!