10 Eylül 2021 Cuma

KAŞIK HELVASI


Osmanlıdan günümüze kadar gelen helvanın eskiden beri rağbeti çoktur...
Düğünlerde,cenazelerde üç beyaz ile yapılan ve dağıtılan #unhelvası #irmikhelvası na göre daha çok sevilir...İrmik helvası batıda rağbet görür...Hani bir şarkı vardır,bakkal amca unun var mı ? Var var ..Şekerin var mı? Var var...Ne duruyorsun helva yapsana diye .Un varsa,şeker de varsa iş tamamdır...Ama ilkeki tereyağı olması  gerekir...

Bugün bende helva yaptım, rahmetli babamın ölüm yıldönümüydü, dağıttım.. 

👇👇👇👇👇👇👇👇

Helvayı kavurmak için

👉 250 gr tereyağı
👉2 su bardağı un

Tereyağı ile unu kavururken
1 su bardağı  daha un ekledim

Toplamda  3 su bardağı un oldu,yumuşak bir helva oldu silikon kalıp ile şekil verdim, siz daha hıyır hıyır isterseniz 4-5 su bardağı un kullanabilirsiniz...

Şetbeti için

👉2 su bardağı şeker
👉2 su bardağı su
Arzuya göre sütte olur
Ve olursa adı #süthelvası  olur...
Ama ben su ile yaptım ..

#unhelvası
#helva



 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!