10 Eylül 2021 Cuma

DOMATESLİ BİBER TURŞUSU


 Domatesli Biber Turşusu ile geldim arkadaşlar gerçekten enfes bir lezzet mutlaka denemenizi tavsiye ederim...
#domateslibiberturşusu 
#turşuçeşitleri 
#turşuyapımı 
#turşusevenler 
👇👇👇👇👇👇

👉1.5 kg biber 
Ben kıl biber ve birazda köy  biberi kullandım...
👉1-1,5 kg domates 🍅
👉2 baş sarmısak
👉2 su bardağı üzüm sirkesi
👉1 su bardağı zeytinyağı
👉1yemek kaşığı toz şeker
👉3 yemek kaşığı kaya tuzu

Biberleri yıkayıp istediğiniz boyutta doğrayın ve karıştırma  kabına  alın...Domatesleri kabuklarıyla beraber rondodan geçirip biberlerin üzerine dökün ..#biber #domates 🍅🍅🍅
Sarmısak bol olsun... iki baş sarmısağı doğrayıp ekleyin ve sirke ve zeytinyağını ilave edin.. 
Şeker ve tuzu da ilave edip iyice karıştırın...
👉Şeker fermantasyon için gerekli👈
Tadına bakın ve tuz miktarına karar verin ki tadına bayılacaksınız...
Arzuya göre maydonoz ilave edebilirsiniz ben tercih etmedim...
Burada bir püf noktası var dikkat edin👉 hazırladığınız turşuyu hemen kavanozlara doldurmayın ki ekşidiğinde taşma yapmasın vaktiniz varsa 2-3 saat bekleyip öyle kavanozlara doldurun veya akşamdan  dolaba koyup sabah doldurun...
Yapacak olanlara kolay gelsin...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!