24 Mayıs 2016 Salı

MİSAFİRLERİMİZ VE MANTARLI-YEŞİL BİBERLİ TUZLU KEK


19 Mayıs Perşembe-2016 resmi tatil günüydü...Akşama akrabalarımız eşimin halasının kızı,iki oğlu,gelinleri ve torunları Tuğçeye oturmaya geldiler...Bende hazırlıklara yardım ettim...Bu keki tamamen doğaçlama kendimce yaptım ama en sevilen yiyecek bu oldu,tarifini vermek istiyorum,mutlaka deneyin...

Meğer O gün sevgili Tusemin de doğum günüymüş...
Orta sehbasına hazırladık yiyecekleri ve pastaya mum dikerek Tuseminde doğum gününü kutladık...
Nice güzel yaşları olsun prensesin...Biz anne ve babasının (Murat-Meral)sağdıçlarıydık...Çok severim ailece hepsini...
Rabbim analı babalı sağlıklı huzurlu bir ömür versin...Keremden 6 ay küçük Tusem , birlikte büyüdüler...
Tuseme ördüğüm yelek için tıkkk , diktiğim jile için tıkkkk
Dut ipten Tuseme ördüğüm çanta için tıkkk 
Anaokulunda keremin doğum gününde Tusemle-Kerem için tıkkkkk

Gülseren ablam büyük görümcem sayılır,çok severim,çok iyiliğini gördüm...Küçük gelini Gülen ve torunu Ahmet ile...

Ailece oda selfiemiz...
Baton kek kalıbımı alalı çok olmuştu ama ilk defa kullandım...

Mantarlı-Yeşil biberli kekimiz şöyle;
        Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardğ. süt
  • 1/2 su bardğ. sıvı yağ
  • 2 yemek kaş. yoğurt
  • 1 pkt. kabartma tozu
  • 3 adet yeşil biber
  • 5-6 adet kültür mantarı
  • 2-3 yemek kaşığı kadar beyaz peynir veya başka bir peynir de olur 
  • 1 çay kaş.kekik
  • kara biber,pul biber,tuz 
  • 2.5 su bardğ. un
    Yapılışı:
  • Önce mikserle yumurtalar çırpılır...
  • Sonra diğer malzemeler süt+sıvı yağ+ yoğurt+baharatlar,tuz+kabartma tozu + un eklenir karıştırılır...
  • En son peynir, minik doğranmış yeşil biberler ve mantarlar da ilave edilerek kaşıkla karıştırılıp,yağlanmış kalıba dökülür...
  • 180 drc fırında yarım saat kadar pişirilir...
Fırından çıktıktan sonra ters çevrilir...
Dilimlenerek afiyetle yenir...
  * Bu keke zeytin de çok yakışır,oğlum sevmediği için ben eklemedim....
  * Pizza tadında yumuşacık bir kek oldu,deneyin derim...

7 yorum:

  1. Tuzlu keklere bayılırım,ellerinize sağlık tarifi yazdım deneyeceğim,dostluklar akrabalık bağları canlı tutulmalı ne güzel harika görünüyorsunuz.Hatice

    YanıtlaSil
  2. Bu kadar işin arasında pasta börek çörek yapmayı da ihmal etmiyorsunuz ya tebrik ediyorum sizi ellerinize sağlık kek enfes görünüyor...Dilek Muslu

    YanıtlaSil
  3. Siteniz gerçekten güzel paylaşımlarda yararlı benimde Agar.io oyunu ile alakalı bir sitem var Agario Oyunu gerçekten insanı bağımlı yapan bir oyun oynamadıysanız tavsiye ederim. Başarılar diliyorum benim sitemede beklerim.?

    YanıtlaSil
  4. Eskiden baton yaş pastalar vardı artık yok. Sinop'ta görmüştüm bir ara aynı akşam açgözlülüken iki tane alıp, çöreklenmiştim. Sizin kek kalıbını görünce aklıma geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala var baton yaşpastalar,ama bende gençken yanmaz kağıt serilmiş tepside kek yapar sonra arasına krema döker sarardım asıl baton yaşpasta onlardı...

      Sil
  5. Ellerinize sağlık tuzlu kek bende dğişik çok yaparım.Mantarlıda güzel olur deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede deneyin Merih hanım değişik bir lezzet...

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!