20 Şubat 2009 Cuma

TERBİYELİ TEL ŞEHRİYE ÇORBASI

Bu çorbayı hemen herkes bilir ,belkide çok basit gelebilir size....Ama arkadaşlardan gelen yoğun istek üzerine yayınlamak istiyorum.Neden hiç çorba yayınlamıyorsun diyen sevgili teyzeciğime gönderiyorum bu kaseyi,sıcacık.AFİYET OLSUN...
YAPILIŞI: 2 yemek kaşığı tereyağını tencereye koyup,2-3 yemek kaşığı unu pembelşinceye kadar kavurun.Daha sonra 1,5 litre kadar su koyun.Et veya tavuk suyunuz varsa suyun yarısını bundan koyabilirsiniz.Diğer tarafta 1-2 yemek kaşığı salçayı çorbaya ilave ederek çırpma teli ile karıştırarak özdeşleştirin.Kaynamaya başlayınca bir avuç tel şehriyeyi ilave edin.Tuz,karabiber,çok az kimyon ve pul biber ekleyin.Pişmeye yakın bir yumurta sarısını ayrı bir kasede çırpın ve yarım çay bardağı süt ile karıştırın.Yarım limon suyunuda ekleyerek çorbanızı bira daha kaynatın ve ocaktan alın.....
Soğuk kış günlerinde sıcacık bir kase çorbanın yerini ne tutabilir ki ,hele de hastaysanız,üşütmüşseniz tam bir ilaçtır........

10 yorum:

  1. Çorba harika görünüyor, tam kış çorbası sıcacıkkk, ama servisin daha bir harika canım, tabaklar müthiş...

    YanıtlaSil
  2. oh hastayımda bugün.tam bana göre.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık sunumuda çokk şık olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Hava soğuk bundan güzel tarif olmaz,bende çok sık pişiriyorum..
    Ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. tabii ki yayınla herkes bilecek diye birşey yok..mesela ben de hep limonlu yaparım bu şekilde hiç yapmamaıştım..eline sağlık.canım..

    YanıtlaSil
  6. tatesalim bnd limon cafe ye gelcem banene yaa:))

    YanıtlaSil
  7. Corba basit olabilir ama lezzetini hic bir seye degismem. En cok sevdigim corbalardan bir tanesidir kendileri:) Bu soguk havalarda sicak sicak cok iyi gider. Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlıka rkadaşım ha bu arada söylemeden geçemiycem tabakta çok şık hani:)

    YanıtlaSil
  9. kokusu geldi burnuma tam kış çorbası eline sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Sağolun arkadaşlaım;hepinize birer kase ikram etmek isterdim ama şartar elvermiyor...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!