22 Ekim 2019 Salı

YAĞLI PATLICAN TURŞUSU

Geçen sene öğrenip burada yaptığım ve çok severek yediğimiz yağlı biber turşusunu bu kış için de patlıcanlısını yaptım...Sonuç muhteşem oldu herkese tavsiye ederim...
Yemeklerin yanında,turşu - meze arası bir lezzet olarak tüketebilirsiniz...


Malzemeler:
  • 2 kg kapya biber
  • 2 kg patlıcan
  • 2 su bardağı sirke(tercihan üzüm sirkesi)
  • 2 su bardağı zeytinyağı
  • 1 baş sarmısak
  • 2-3 yemek kaşığı tuz





Öncelikle 2 kg kırmızı kapya biberi doğrayıp,2 su bardağı sirke ve  2 su bardağı zeytinyağında iyice pişirin...15 dakika kadar...


2 kg patlıcanın tüm kabuklarını soyup,biraz tuzlu suda bekletip,süzün ve bibere ilave ederek 20 dakika kadar pişirin...
Büyükçe bir tencere tercih edin ki çevirmesi kolay olsun...Daha sonra bir baş sarmısak ve tuz ilave ederek,sıcakkken kavanozlara doldurup,kapaklarını kapatarak ters çevirin...Birkaç saat bekletin ve dolaba kaldırın..."Sarmısakları sıcak suda bekletirseniz çok daha kolay soyulacaktır buda dipnot olsun..."
Aynı usul ile acı-tatlı köy biberi ile de iki kavanoz yağlı biber turşusu yaptım...Kuru fasulye-pilav eşliğinde yemek üzere...Bu yıl karışık turşularımızı annemle birlikte yaptık...Ben iki kızımada yapınca bayağı çok oldu...Afiyetle yemek nasip olur inşallah....
Bu turşu hem pratik hemde atıştırmalık olarak mutlaka dolabınızda yer alsın,gerçekten denenmesi gereken bir lezzet...
Şen ve Esen Kalın!!!

3 yorum:

  1. ay bi patlıcan delisi olarak oleey hoşuma gitti anneme söleyim dapsın bana da versiin :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık.
    Biberden ben yaparım aynısını,
    Patlıcan hiç denememiştim hemen yapacağım,gerçekten çok hoşuma gitti bu güzel tatdaki patlıcanları kışında yesek diye düşünüyordum. Buzlukda patlıcan işini pek sevmemiştim.
    Ama bu çooook lezzetli oluyordur eminim.
    sevğiler.

    YanıtlaSil
  3. Anneciğim de ne yapardı çok güzel olur. Yanlız sadece biber ve sadece patlıcan olurdu. Ben de seneye karışık yapayım eminim çok lezzetli olmuştur.. Elinize sağlık..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!