20 Nisan 2018 Cuma

SOSYETE MANTISI

Ey Allahım! Yaptığımız işlerde muvaffakiyetler ihsan et bizlere. Kötü yollara geçenleri gittikleri yoldan geri çevir. Evlerimize mutluluk ihsan eyle. Taşımakta zorlanacağımız yüklerle bizleri sınavdan geçirme. Darda ve muhtaç koyma. Amin.Hayırlı Cumalar Kıymetli Dostlar...
Yoğun işler ve koşturmalar içinde pek sık yazamıyorum..
Hergün birçok şeyler pişiriyorum ama paylaşmaya fırsatım olmuyor,eskisi kadar fotoğraflayamadığımdan da kaynaklanıyor...Şimdi kameramın kadranında Göktuğ var çünkü...Onunla ilgili tüm çabalarımız...Kuzum büyüyor ama bir yandan da kolik bebek olması dolayısıyla hem çok ağlıyor hemde uyumuyor,uyutmuyor...
Geçecek inşallah,buda bir süreç neticede...
Basit ve lezzetli bir mantı çeşidi,daha doğrusu mantımsı diyelim...Gerçek mantının yerini hiçbirşey tutmaz...
Sosyete mantısı denmesinin sebebi hamur yoğurmadan hazır yufkayla kolayca yapılmasından kaynaklanıyor...
Daha önceleri kıymayı kavurmadan yapardım,içine soğanı rendeleyip,maydanoz,baharat karışımı ile yufkaya kaşık ile sürüp,sarar,ister yağda ister fırında kızartırdım...Annemden böyle öğrenmiştim...
Bu sefer farklı şekilde sardım,mantıları...
Hepinizin bildiği bir tarif ama ben bilmeyenler için yazıyorum...
3 adet yufkadan 12 adet çıkıyor...
    Malzemeler:
  • 3 adet yufka
  • 200 gr kıyma
  • 1 baş soğan
  • yarım demet maydanoz
  • kara biber,pul biber,tuz
  • bir kase yarısı su,yarısı sıvı yağ
  • sarmısaklı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı salça 
  • Soğanı yemeklik doğrayıp zeytinyağında soteleyin ve kıymayı da ekleyerek kavurun...
  • Baharatları ve doğranmış maydanozu da ilave edin...
  • Yufkayı serip üzerine kasede hazırlayacağınız  su ve sıvı yağ karışımından fırça yardımı ile sürün...
  • Yufkayı dörde bölün ve her parçasına kıymalı içten serpiştirin,gül böreği şeklinde sarın,uç kısmına fırça ile yağ sürün ve kapatın...
  • Tüm yufkayı sardıktan sonra tepsiye dizin ve üzerine kalan sıvı yağ-su karışımından sürerek,biraz çekmesini bekleyin ve sonra  fırında kızartın.


Ben çok fazla kızartmadım,zaten kıymasıda kavrulduğu için altı üstü pembeleşince fırından çıkardım...
  • Sıcak sıcak servis tabağına alın ve üzerine sarmısaklı yoğurt gezdirin...
  • Tereyağında 1 tatlı kaşığı salça ve 1 çay kaşığı pul biberi  kavurun ve yoğurdun üzerine gezdirin...


Afiyetle Yiyin!!!

4 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, harika görünüyor. Torununuz da hayırlı olsun. Sağlıkla, mutlulukla, analı, babalı büyüsün inşallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için...

      Sil
  2. ayyy ağzım sulandı
    hemen yapmalıyım
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!