15 Ekim 2015 Perşembe

KAPYA BİBER TURŞUSU,KIZARTMA BİBER KONSERVE,DOMATES SOSU



Kış Hazırlıkları Eylül ve Ekim ayının vazgeçilmez uğraşları...
Közlenmiş kapya biberden turşu yaptım...
Tarifim şöyle;
    Malzemeler:
  • 2,5 kg kadar közlenmiş biber
  •  1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağından biraz az sirke
  • 2 yemek kaşığı kaya tuzu
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 7-8 diş sarmısak
   Yapılışı:
  • Biberleri közleyip,kabuklarını soyun.
  • Sıvı yağ,sirke,tuz,şeker ve doğranmış sarmısakları tencereye alıp hafif kaynatın
  • Doğranmış biberleri de  içine ilave ederek karıştırın...
  • Sıcak sıcak kavanozlara doldurup,kapaklarını sıkıca kapatın ve bir bez üzerine ters çevirin...
  • Üzerlerini bir bez ile sarın,5-6 saat sonra kavanozları düzeltin ve kapaklarını kontrol ederek kaldırın...
Domates sosunu hazırlamak biraz daha zahmetli ama bu şekilde çok güzel oluyor...
Yıkanan domatesleri rondodan geçirip,büyükçe bir tencerede katılaşana kadar pişiriyorum ve az tuz atıyorum...
Sonra sıcak sıcak kavanozlara doldurup,kapaklarını sıkıca kapatıyorum,ters çevirerek üzerine bez sarıyorum...yukarıdaki turşuda olduğu gibi...Domateslerin kabuklarını soymuyorum,çünkü asıl vitamin kabukta...

Bu soslar bozulmadan uzun süre dayanıyor neredeyse 8 ay kadar...
Biber kızartmasını dondurucuda sevmiyorum o nedenle konserve şeklinde yaptım...
Tefal actifry da kızarttım biberleri 1 kaşık yağda...
Biberler kızarırken diğer taraftan da rendelediğim domatesleri az yağda pişirdim ve kızaran biberleri bu sosa atıp karıştırdım...Sonra sıcak sıcak kavanozlara koydum... 
Bunlarda annemin kapya biberden yaptığı turşuları...Annemyıkayıp doğradığı biberleri közlemeden sirke içerisinde kaynatarak yapmış... sarmısak ve tuz ilavesiyle kavanozlara doldurmuş...bu şekilde de çok nefis oluyor... 
Pancar sapı turşusu komşumun annesinden ellerine sağlık çok sevdiğim bir turşu çeşididir... 
Şeker pancarının saplarınının haşlanarak sirke,sarmısak ile kurulan bir turşu...Ayrıca soğan ve salça ile kavrularak da yenilebiliyor...Pazı olarak bildiğimiz ve yapraklarından dolma sardığımız bitkinin sapları da aynen böyle,ancak pazı yabani pancar cinsi...şeker pancarı değil...
Kışlıkları yavaş yavaş tamamlaıyoruz,güle güle yemeyi nasip etsin rabbim...

2 yorum:

  1. Elinize sağlık. Afiyetle yiyin inşallah. Şeker pancarının sapından olan turşuyu ilk kez duydum. İlginçmiş gerçekten. Tefal'in o aletinden yıllar önce ben de almıştım. Ama her şeyi fırında kızartmaya öyle alıştım ki; hiç kullanmaz oldum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım afiyetle sağlıkla tüketin.İzmir de turşu yapmadım hiç ama dünürümün anneciği kendi bahçesinden epeyce biber turşusu yapıp yollamış. Biz de dünürüm de Diyarbakır da hem yemelik hem kışlık epeyce yaptı. bakalım artık geldim İzmirime:)) ucundan kıyısından bulursam biraz salatalık filan yaparım ben de.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!