9 Şubat 2009 Pazartesi

ERZİNCAN KÖFTELİ UN ÇORBASI


Bu çorbayı daha önce de yayınlamıştım.Ama sürekli pişirdiğim ve çok sevdiğimiz için bir daha yayınlamak istedim.....Erzincanda hangi kapıyı çalarsanız ,mutfağında Un Çorbası veya Kesme Çorba dediğimiz çorbayla karşılaşırsınız..Ya bir gün önce pişmiştir veya akşama yeni pişmiş servise hazırdır.Dertlere deva hastalıklara şifa bir çorbadır velhasıl.... Önce hamurdan çorbalık olarak kesilen ,ya kurutulan veya henüz kurumadan dipfirizde saklanan çorbalığınız mutlaka olacak...

Diğer Malzemeler:200 gr köftelik kıyma. 1 Baş Soğan 1/2 demet maydanoz 2 yemek kaşığı tereyağı 1/2 lt.Yoğurt 1-2 diş sarmısak Tuz,karabiber,nane



YAPILIŞI:
------------
Kıyma,tuz ve karabiber yoğrularak minik köfteler yapılır.Diğer taraftan tencereye tereyağı konup bir baş soğan ufak ufak doğranarak pembeleşinceye kadar kavrulur.Köfteler ilave edilerek kızartılır.Daha sonra üzerine bir bir- buçuk litre su dökülerek kaynamaya bırakılır.Bu arada maydanoz ayıklanır ve küçük küçük doğranır.Kaynamakta olan suya çorbalık hamurdan 2-3 avuç atılır ve pişmeye bırakılır.Bu arada maydanozda ilave edilir.Tuz, karabiber arzuya göre eklenir.Yoğurt biraz su ilave edilerek koyu ayran kıvamına getirilerek ,çorba piştikten sonra ağır ağır ilave edilirken bir taraftan da kepçeyle kesilmemesi için karıştırılır.Ocaktan alındıktan sonra dövülmüş sarmısak katılır ve nane ilave edilerek servis yapılır.
AFİYET OLSUN!!!

4 yorum:

  1. ziyaretin için teşekkürler.ben çorba tarfini o isimle (bacaklı çorba) dergiden görüp yapmıştım.DEMEK Kİ isimleri değişebiliyormuş.teşşekkür ederim enfes olmuş çorban ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. selamun aleyküm kardeşim nasılsın çorba tariflerine bakarken sana denk geldim çokdandır görüşemedik hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  3. hımmmmm mis gibi olmuş eline sağlık şimdi tam soğukarda sıcacık paylaşım için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. off çok güzelmiş bu.en son koyulan sarmısak olayı beni bitirdi.bayıldıım.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!