17 Nisan 2021 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI BAKLA

Hayırlı Geceler Herkese...

Ramazan geldi  gelecek derken üç günü geride bıraktık...Yemek tariflerine ve iftar menüsü önerilerine devam ediyorum...

Iftar Menüleri için kolaj hazırlıyorum birebir ogünkü yediğimiz içtiğimiz şeyler olmayabiliyor,sadece İFTAR MENÜSÜ ÖNERİSİ,yani öneride bulunuyorum... #iftarmenüsü

Şimdi dün pişirdiğim Baklanın tarifini yazayım...

 Zeytinyağlı bakla tarif için;

👇👇👇👇👇👇👇👇👇

Malzemeler:

  • 500 gr yeşil bakla
  • 1 baş soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 adet rendelenmiş domates veya 1 yemek kaşığı domates sosu
  • 1 adet kesme şeker
  • 1/2 limon suyu
  • 1 tatlı  kaşığı un
  • tuz,karabiber,pul biber
  • yarım demet dere otu

   Yapılışı:

  • Baklalarayıklanır,yıkanır,limonlu su ve 1tatlı kaşığı unda bekletilir ki kararmasın ...
  • soğan tencerede az sıvı yağda pembeleştirilir...
  • salça ve domates eklenir...
  • baklalar da ilave edilerek karıştırılır...kesme şeker atılır
  • Tuz,karabiber,pul biber ve derotunun yarısı ile bir miktar daha su eklenerek pişmeyebırakılır.pişmesine az kala üzerine zeytinyağı gezdirilir...
  • soğuduktan sonra servis yaparken üzerine kalan dere otları serpiştirilir...
  • sarmısaklı yoğurt ile afiyetle yenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!