20 Nisan 2021 Salı

ÇİĞ BÖREK


ÇİĞ  BÖREK

Ister peynirli ,ister patatesli,istersenizde kıymalı yapın nefis oluyor...Ben patates ile peyniri  karıştırdım...

Hamur  mayalamadan 10 dakikada çayınız demleninceye kadar börekler hazır...

Tarifimiz  Şöyle;
👇👇👇👇👇👇👇

      Hamuru için:

1 adet yumurta

1 çay bardağı süt

1/2 paket kabartma tozu

1 tatlı kaşığı tuz

4 su bardağı un

1/2 çay bardağı ılık su 

Ben iki ölçü yaptım...Ama iki  ölçü yapacaksanız unu kontrollü ekleyin, 6 su bardağı un yeterli oluyor...

     İç Harcı için:

    ----------------

Peynir-kıyma-patates
Hangisini isterseniz

Maydanoz

Tuz,pul biber,karabiber

    YAPILIŞI:

   -------------

Hamuru için  malzemeleri bir karıştırma kabına alın,unu döküp ortasını açın içine yumurtayı, sütü, tuzu ve az ılık suyu , kabartma tozunu ekleyip yoğurun. 

Kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun ve üzerini kapatarak 10-15 dak.dinlenmeye bırakın..

Diğer taraftan  maydanozları kıyıp peynir veya haşlanmış patates veya ikisinin karışımı veya kıyma  ekleyerek karıştırın,tuzu ve baharatı da ilave edin...

Sonra hamurdan bezeler alarak istediğiniz büyüklükte açın. İçine harcı koyup ağzını kapatın. Geniş poğaça şeklinde yarımay veya  yuvarlak  olarak açıp hamuru ikiye bölüp o şekildede katlayabilirsiniz...Daha sonra kızgın yağda arkalı önlü  kızartıp, afiyetle yiyin..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!