30 Mart 2020 Pazartesi

SOKAK SİMİTİ YAPALIM


Bugünde simit yaptık...Mis gibi çıtır çıtır sokak simidi... #simit #simittarifi #sokaksimidi
Evde olduğumuz süreçte en çok simiti özledim diyenler buradamı? Dışarda var ama almak istemedim...Hadi pamuk gibi, çok yıkanan mis gibi eller mutfağa ....
Hamuru İçin;
1 kg un (yaklaşık 8 su bardağı )
2,5 su bardğ.ılık su
Yarım pkt.yaş maya
1 yem kaş.tereyağı
1 yemk.kaş toz şeker
2 tatlı kaş.tuz
Simitleri batırmak için;
1 su bardağı şekeri tencereye alıp karamelize etmek için iyice  yakın, üzerine 1.5 su bardğ.su döküp kaynatın ve şerbeti soğumaya bırakın...
1 kase kadar susamı tavada kavurun
Yapılışı;
Hamuru yoğurup bezelere ayıralım ve üzerini streçleyip 20 dk.bekleyelim...
Daha sonra her bir bezeyi elimizle  yuvarlayıp simit şekli verelim...
Keremde bana yardım etti tabiki...


Simitleri önce şerbete daha sonrada susama batırıp yağlı kağıt üzerinde biraz bekletelim daha  sonra fırın tepsisine alıp fırında kızartalım...
İlk defa sokak smiti yaptım ve lezzetini çok beğendik, hem kolay hemde leziz oldu...
Mutlaka deneyin derim...

1 yorum:

  1. Afiyet olsun harika görünüyor. Ben de sokak simidini çok severim.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!