29 Mart 2020 Pazar

BAGET EKMEK YAPILIŞI

Bu zor zamanlarda tüm hanımlar gibi bende ekmeğimizi evde yaptım...Hem lezzetli hemde güvenilir bir şekilde yedik...
Çekmelere doyamadım tabi yine bir sürü foto...

#ekmekyapıyoruz 
#ekmegimizikendimizyapıyoruz
#sütlüekmek
1,5 su bardağı ılık süt
1tatlı kaş.şeker
1tatlı kaş.tuz
1pkt.instant kuru maya
3,5 su bardağı un
En büyük su bardağını kullandım ...
Yapılışı:
Maya,süt,şeker ve tuzu çırpma teli ile çırpın ve  unu ayarlı olarak döküp iyice yoğurun...üzerine streç geçirip ılık bir ortamda mayalanmasını bekleyin ki ben çok ılık fırının içine koyup yarım saat bekledim ve çıkarıp biraz daha yoğurdum,sekiz parçaya bölüp oval şekil verdim,yağlı kağıt serili tepsiye koyup biraz daha tepside beklettim...üzerine fırça ile normal su sürdüm ve keskin bir bıçakla kenarından kesik attım...en üste mısır unu serpiştirip 230 drc.ısıtılmış alt- üst fırında kızarttım...Harika lezzetli ekmeklerim oldu...Mutlaka ama mutlaka deneyin derim ..
Not: Fırının tabanına ısıya dayanıklı bir kapla su koymayı unutmayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!