19 Ekim 2019 Cumartesi

EL AÇMASI PATATESLİ BÖREK

Emekli olur olmaz önce el açması çeşitli börekler denedim....
Herkesten tam not almış olmak mutluluk verdi bana...Zamanım bol olunca bu tür işler çok zevkli oluyor...Çalışırken zamanlayarışıyordum...Gerçi şu andada işlerhiç bitmiyor ama özgürlüğün  tadı başka çok şükür...
Böreğimizin tarifi şöyle;
  • 1 çay.bar süt
  • 1 çay bar.yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1yem kaş.sirke
  • 1pkt.kabartma tozu
  • 4 su bardağı un


Hamur için malzemeler yukarıdaki gibi...
İç malzemesini istediğiniz gibi seçebilirsiniz...Ben patatesli yaptım...


4-5 adet patatesi haşladım,ezdim
1adet soğanı sıvı yağda kavurdum , 1yemek kaşığı salçayı ekledikten sonra patatesleri ilave edip iyice karıştırdım....Tuz,karabiber,pul biber döktüm... 
Yufkaları tek tek açıp,iç malzemeden koyup büktüm...
Tepsiye bu şekilde dizip,üzerine yumurta sarısı sürüp,190 drc.fırında pişirdim...

Gerçekten harika lezzetli bir börek oldu...




Denemek isteyenlere şiddetle tavsiye ederim...

1 yorum:

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!