8 Eylül 2019 Pazar

ZAHMETSİZ KIŞLIK DOMATES SOSU NASIL HAZIRLANIR

Kış için hazırladığımız konserveler içinde en çok kullandığım domates sosunu bu sene çok daha pratik ve zahmetsiz bir şekilde hazırladım...
Armut Domates veya Çanakkale domatesi olarak bilinen etli,susuz domateslerden kullandım...
Domatesleri yıkayıp,baş kısımlarını keserek dörde veya ikiye bölerek pişirme tenceresine aldım...
elimle biraz bastırarak hafif suyunun çıkmasını sağladım ve ocağın altını yaktım...Hiç su koymadan arada sırada karıştırarak,kontrollü bir şekilde domateslerin iyice pişmesini bekledim...Domateslerin kabuklarını soymadım,direk bölüp tencereye koydum, bu önemli bir nokta...Daha önce sos yaptığımda da asla kabuklarını soymuyordum ama fazlasıyla uğraşıp domatesleri doğrayıp,rondodan geçirdikten sonra pişirmeye alıyordum veya bekletip suyunu süzdürüyordum...Bu sefer direk dörde bölüp büyük parçalar halinde pişirdim ki domates zaten çabuk pişiyor ve dağılıyor...
Domatesler piştikten sonra el blendırını içine sokup çalıştırdım ve içindekiler iyice sıvı haline gelene kadar devam ettim ve bir miktar tuz atarak katılaşıncaya kadar pişirdim ki buda çok uzun sürmedi...
Zaten domatesler susuz ve etli olunca kolayca kıvam aldı...
Bulaşık makinasında yıkadığım ve kapaklarını kaynattığım kavanozları hazırladım...Pişirdiğim sosları taksim ederek,kapakları sıkıca kapattım ve kalınca bir bezin üzerine ters çevirdim...Bir gün sonra kavanozları çevirip,kontrol ettikten sonra kaldırdım...
Gerçekten çok daha pratik bir şekilde soslarım hazır oldu...Rabbim afiyetle yemeyi nasip etsin inşallah...
Sizlerde bu şekilde yapmayı denerseniz ne kadar pratik bir yöntem olduğunu fark edeceksiniz...
Şen ve Esen Kalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!