24 Mayıs 2020 Pazar

MİLFÖYDEN BAKLAVA VE BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN

Bayramınız mübarek olsun...
Milföyden bayram baklavası,denemeyenler bu pratik baklavayı denesinler mutlaka,şaşırtıcı derecede güzel oldu...Zahmetsiz,mis gibi baklava #baklava #milföydenbaklava tarif @renklii_mutfagmm dan
tarifi görür görmez arkafaşlarıma ve kızlarıma attım,tuğçe ilk denemeyi kare borczmda yaptı, altı az pişti diyince bende normal büyük fırın tepsisinde yaptım...
Malzemeler;
8 adet milföy yaprağı
150 gr eritilmiş tereyağı
1su bardağı dövülmüş ceviz veya fındık
Şerbeti için;
4 su bardağı toz şeker
3.5 su bardağı su
3-4 damla limon suyu
Yapılışı;
Tepsiyi biraz yağlayarak başlayalım...
Milföyleri tepsinin enine gelecek şekilde oklava ile biraz açıp tepsiye dizin,birleşim yerlerini elinizle bastırın...sonra ceviz içini serpip diğer  4 adet milföy yaprağınıda üzerine kapatın ve keskin bir  bıçakla kare veya üçgen dilimleyin,yumurta fırçasıyla erittiğiniz teteyağını üzerine sürün ve 200 drc de iyice kızarana kadar pişirin...Fırından çıktıktan 1 dak. sonra soğumuş şetbeti üzerine gezdirin...afiyet olsun...
Pakette 10 yaprak olduğundan kalan 2 adet  hafif açıp, şöbyet şeklinde  veya  kare olarak arasına ceviz,fındık koyup kapattım,aynı şekilde kızarttım,şerbet döktüm,  hatta daha da çıtır oldular...

1 yorum:

  1. Hiç denemedim ama harika görünüyor en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!