14 Haziran 2019 Cuma

HINGEL

 Bugün Hıngel tarifi ile geldim...
Aslen Gürcü yemeği olup,Sivas ilimizde meşhur olmuş bir mantı çeşidi ve orjinali patatesli içten yapılır ...







Tarifimiz şöyle;
 1 yumurta 1su bardağı ılıksu,1tatlı kaşığı tuz, 3.5 su bardağı un ve kıymalı  iç harcı için  200 gr kıyma,1 baş soğan,maydanoz,karabiber,pulbiber
Hamuru yoğurup üç parçaya  ayırın ve orta yumuşaklıkta yufka açın,küçük  çay bardağı  ile yuvarlaklar kesip,içine iç harcından  koyarak hıngel şeklinde bükün...patatesli iç de hazırlayabilirsiniz...
Sonra kaynayan tuzlu suda haşlayıp,sarmısaklı yoğurt ve sosla servis yapın...Haşladığınuz suya biraz sıvı yağ damlatın ve sos için  tereyağında 1tatlı kaşığı salçayı eritin ve pul biber ekleyin,yoğurdun üzerine gezdirin...







6 yorum:

  1. ne kadar cazip görünüyor biliyor musuuun :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor...annem de patatesli yapıyor..

    YanıtlaSil
  3. Evet patatesli de güzel oluyor kıymalıda daha mantı tadı var diye tercih ettim...

    YanıtlaSil
  4. merhaba Tülinciğim..seneler olmus bloglara ugrayıp mesaj brakmayalı..klavyede zorlandıkca gülümsedim ne yalan :=:) biz karadenizliler de gürcü yemeklerine çok aşinayız haliyle..seninde ellerine saglık..cok sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık Nefis olmuş

    YanıtlaSil
  6. Yıllar sonra blogta ilk yorumum Özlemişim ne güzel günlerdi Sayısız arkadaşlar la birlikte yorumlaşırdık

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!