14 Mayıs 2019 Salı

SÜT REÇELİ- DULCE DE LECHE

Süt Reçelini ne zanandır denemek istiyordum...
Yapılışı  zor değil ama uzun  sürüyor 1 saat kaynatmak gerekiyor...Tadı nefis  oldu...Çocukluğumdaki karamelli  cam şekerin tadıyla birebir aynı...Hala  var o şekerlerden... herkes denesin çok faydalı ve çok lezzetli...

Malzemeler:


  • 1 kg süt
  • 1 su bardağı toz şeker (Biraz eksik olsun)çok tatlı geldi bana  hatta  1 çay bardağı  yeter
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • Ve tahta kaşık ...
Yapılışı: Sütü derin bir tencereye koyun,şekeri ilave edip karıştırın ,kaynadıktan sonra ocağı kısıp karbonatı ekleyin ama tahta kaşıkla hep karıştırın...karbobat sütü kabartacaktır karıştırmaya devam edin...Ve ara ara  karıştırarak hep  takipte olun...40 dakika sonra rengi karamelize olmaya  başlıyor ve 1saatin sonunda reçelimiz katılaşıyor...Yaklaşık 300 gr kadar reçel oluyor, tadı harika...Bu kadar  zahmete keşke 2 litreden yapsaydım dedim...Denemek isteyenlere kolay gelsin...Biz sahurda tüketeceğiz ,herkese hayırlı sahurlar,afiyet olsun...
Netten aldığım bilgiler şöyle;
Süt reçeli özellikle Amerika ve Avrupa'da çok yapılan bir reçel çeşididir. Ülkemizde de Osmanlı dönemine ait çok eski bir reçel türüdür. Genelde bir çok tatlının yapımında ve süsleme amaçlı kullanılır. Adına condensed milk yani koyulaştırılmış süt yada dulce de leche yani karamel süt ismi de verilen süt reçeli, süt karameli olarak bilinmektedir. Süt karameli olarak bilinen reçel son zamanlarda çok ilgi görmektedir. Kakaolu süt reçeli, Cevizli süt reçeli, Çikolatalı süt reçeli, Fındıklı süt reçeli, Damla sakızlı süt reçeli gibi çeşitleri vardır ..Besleyici ve kalsiyum deposudur.. .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!