12 Aralık 2017 Salı

FIRINDA PALAMUT


Dün akşam eve giderken bu güzel palamutları görünce dayanamadım,aldım...Enfes bir akşam yemeği oldu bizim için....Palamut hakkında nette dolaşan bilgileri paylaşıp tarife geçmek istiyorum...
Palamut avı Ağustos ayında başlar. En lezzetli zamanı ise Eylül başlarından Şubat ortalarına kadar olan zamandır. Önce vanoz ve çingene palamudu, eylülden sonra da diğer palamut balıkları gelmeye başlar.
Pek çok palamut türü vardır. Palamut türleri: Palamut vozonu, çingene palamudu, palamut, kestane palamudu, zindandelen, torik, sivri altıparmak ve piçutadır.
Palamut balığı, içinde fosfor, sülfür ve vanadyum bulundurmaktadır. Ve balık türlerinin içinde en çok protein ve D vitamini bulunduran balıktır.
İşte palamut balığının faydaları:
  • Palamut balığının içerisindeki vitaminler saçlarınızın güçlenmesini sağlar.

  • Palamutu sık tüketen kişilerin diş yapısının normalden daha düzgün olduğu görülmüştür.

  • Kandaki kolesterolü düzenleyici etkisi vardır.

  • Açık yaraların kısa zamanda iyileşmesini sağlar.
  • Cildi gençleştirdiği gibi cildi onarıcı özelliğe de sahiptir.
  • Bütün balık etlerinin özelliği gibi palamut balığı da gözlere faydalıdır.
Evet şimdi  Fırında Palamutun tarifi...

Arzunuza ve evdeki kişi sayısına göre aldığınız palamutları ikiye bölün..Ben balıkçıda ayıklattım...Eve getirip kevgire koydum ve önce üzerine biraz tuz serpiştirdim beklettim...
Sonra bir güzel yıkadım, süzdürdüm...
Tepsinin altına 6-7 adet orta boy halka dilimlenmiş patates yerleştirdim...2 adet orta boy soğanı halka doğradım yarısını patateslerin üzerine serpiştirdim..Sonra balıkları dizdim ve kalan soğanları üzerine döktüm...3-4 adet yeşil biber ve 1 domatesi minik doğradım,en üste yerleştirdim...Üzerine zeytinyağı gezdirdim...Tuz ve biraz karabiber ilavesi ile Fırına sürdüm...
Yaklaşık 45 dakika sonra mis gibi palamutlarımız kızarmış halde hazır hale geldiler...Palamut kokusuz bir balık olduğundan tercihimdir,zira evde yapınca bir hafta çıkmıyor koku...Hamsi,istevrit gibi balıkları balkondaki fırında yapıyorum ama palamut mutfaktaki fırında leziz ve kokusuz bir şekilde kızardı ve lezzetine doyum olmadı...
Yapacak olanlara kolay gelsin...
Yerken limon sıkmayı unutmayın...
Şen ve Esen Kalın...

2 yorum:

  1. Palamuta bayılırım ellerinize sağlık. Bilgi için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  2. Valla mevsimi ama o kadar az yedik ki. Görünce imrendim valla. Nefis olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!