17 Kasım 2017 Cuma

ELMA DOLMASI (TATLISI)


Rabbim Seni bugün de dua edenlerden her daim şükredenlerden, sevmeyi bilenlerden, cennette gezenlerden eyle! Hayırlı Cumalar...
Tatlı görseli sunalım,tatlı konuşalım dedim bu cuma...
Geçen hafta sonu annemin misafirleri için yaptığım Elma Dolması-Tatlısı ile geldim.... 

Geçen yıllarda birçok kez yaptığım tatlıyı sevmeyen yoktur sanırım...Hafif ve lezzetli oluşu ile tüm midelere hitap ediyor...
Tarifini de defalarca yayınlamıştım ama bir daha tekrar edeyim;
Bu sefer misafir kalabalık olunca 20 adet orta boy Golden elma ile hazırladım...En güzel Golden-Sarı Elma ile ile oluyor bu tatlı,diğerlerinde piştiğinde elmalar dağılıyor...
  • 20 adet elmanın içlerini elma oyacağı ile alıp,kabak oyacağı ile hafif genişlettim ve parça elmaları altta açılan deliği kapatmak için içine doldurdum...
  • Elmaları büyükçe bir tencereye dizip,her bir elmanın üzerine 2 yemek kaşığı şeker döktüm...
  • Diğer tarafta bir çimdik gıda boyasını 3 su bardağı su ile seyrelttim...(Genellikle boyasız veya vişne suyu ile hazırlardım ama annemde gıda boyası olunca azıcık kullandım)...
  • Hazırladığım suyu elmaların üzerine gezdirip,pişirdim...
  • Ara sıra pişerken elmaların tamamı kırmızı olsun diye çevirdim ve suyundan üzerlerine bulaştırdım...
  • Piştikten sonra tepsiye çıkardım ve iyice soğumalarını bekledim...
  • Cevizi dövdüm ve 2 tatlı kaşığı tarçınla karıştırdım, soğuyan elmaların içine tatlı kaşığı ile doldurdum...
  • Üzerlerine önceden hazırladığım krem şantiden sıktım...
  • Afiyetle yendi ,herkes çok beğendi...
  • Ben verdiğim ölçü kadar şeker kullandım ,daha ballı olsun derseniz şeker miktarını artırabilirsiniz...   
      Sağlıkla ve Tatlı Kalın!!!    

5 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor. Rengi muhteşem.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Tülincim. Evde sık yapmasam da eşim bayılıyor hem ayva hem elmanın bu tatlısına:)) şeker olayına farklı bir çözüm bulsak deneyeceğim ama bakmadım da hiç.
    Renk muhteşem.
    Eltimde de uzun yıllar önceden beri ablasının yaptığı tamamen organik gıda renklendirici var karınca gözü kadar şey dünyayı kırmızı yapıyor:)))

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım sofralara hoş bir görsel ve nefis bir tat afiyet olsun yıyenlere...

    YanıtlaSil
  4. renk muhteşem.. eminim lezzeti de çok güzeldir.. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çokk severim ama bir kere bile denemek nasip olmadı....Tülin'cim ellerine sağlık tadanlar şanslı nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!