12 Ekim 2017 Perşembe

TIĞ İŞİ HIRKA-BLUZ ANLATIMLI

Nurselin Evi Programında adaşım Tülin İRİŞ 'in yaptığı tığ işi bluzu ben hırkaya çevirdim..3-4 ay oldu bitirdim ama yayınlamak bugüne kısmet oldu...
Çok kolay bir örnek ,yelek,hırka ve bluzlerde uygulanabilir...
İpim Nako-Pırlanta...Eskiden alıp bir kenara attığım bir ip (Deryanıntercihi yazıyor üzerinde)..
Tığ numaram 3,5...Gayet kolay örülüyor ancak kolları ayarlamak biraz zor oldu.Siyahı fotoğraflamak da zor biliyorsunuz kırmızı gibi,o nedenle biraz soluk çıktı fotolar. 
Hırka bu şekilde çok sade oldu diye yanına dikmek için gümüş rengi ara fisto aldım ama kararsız kaldım dikip dikmemekte...Fikirlerinize açığım...
Bu hırkada olduğu gibi süslesem nasıl olur?
Yapılışını aynen Tülin İRİŞ'in tarifi ile yazıyorum...
Nurselin Evi Tığ İşi Bluz Yapımı Tülin İriş
Bluz budur...Arzu ederseniz bluz,yoksa da hırka ,yelek yapabilirsiniz...

Bluzun Yapılışı ;


  • 40-45 Cm Zincir Çekilir. Çekilen Zincirin Üstüne 4 Tane 3’lü Trabzan Yapılır. 
  • 3 Zincir Çekilir, 4 Tane 3’lü Trabzan Yan Çevrilir. 3. Ve 4. Trabzanın Arasına Batarak 4. Trabzanın Üstüne 4 Tane 3’lü Trabzan Yapılır.
  •  Zemin Zincirinden 3 Zincir Atlanır Ve Sık İğne İle Zemine Kitlenir. 
  • 7 Tane Zincir Çekilir. Zemin Zincirinden 7 Zincir Atlanır Ve Zemine 4 Tane 3’lü Trabzan Yapılır. 
  • İlk Baştan Beri Yapılan İşlemler Zemin Zincirine 13 Tane Örnek Olucak Şekilde Yerleştirilir.
  •  2. Sırada 7 Tane Zincir Çekilir.
  •  Örneğin Ortasına Batarak 4 Tane 3’lü Trabzan Yapılır. 3 Zincir Çekilir, 4 Tane 3’lü Trabzan Yan Çevrilir. 3. Ve 4. Trabzanın Arasına Batarak 4. Trabzanın Üstüne 4 Tane 3’lü Trabzan Yapılır. 
  • Bir Alt Sıradaki 7 Zincire Batarak Sık İğne İle Kitlenir. 
  • Bluzun Ön Ve Arka Parçaları İçin 13’er Örnek Kurulur. 
  • Kol Evi İçin Her İki Taraftan 2’şer Örnek Bırakılır. 
  • Kol Evi Uzunluğu 20-22 Cm. 
  • Yaka Evi İçin; Ortada 3 Örnek Bırakılır. Omuzlar İçin 3’er Tane Örnek Bırakılır. 
  • Kol İçin Kol Evi Çevresinden Başlanır Aşağıya Doğru Örülür. Kol İçin 10 Örnek Kurularak Örülür.

Örneğin yakından görünüşü...
Ben 40 bedene uygun olarak uyarladım,sizlerde kendi bedeninize göre ayarlayabilirsiniz...
Benim ipimden dolayı biraz kalın oldu, özellikle bluz yapacaklar daha ince ve koton ip kullanırlarsa daha güzel olur kanaatindeyim...
Yapacak olanlara kolay gelsin!!!

7 yorum:

  1. harika olmuş.. ben de hırka tercih edenlerdenim... elleriniz dert görmesin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Eminecim sen daha güzellerini yaparsın...

      Sil
    2. ellerinize sağlık çok güzel olmuş tevhide inceayan

      Sil
  2. ellerinize saglik cok guzel olmus ..

    YanıtlaSil
  3. Blogunuzu yeni keşfettim.
    Ne kadar güzel şeyler yapmışsınız.Ben anca,bere,atkı örebiliryorum.
    Sizinki yetenek iste.
    Blogunuzu takibe aldım.
    Banada beklerim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ellerıne saglık bayıldım cok şık duruyor tabı cok muntazam yapılmıs saglıkla kullan

    YanıtlaSil
  5. Tülin'cim çok güzel olmuş ellerine sağlık. Canım taşlarla süsleyecek olursan aman dikkat et yıkanınca kararmayanından al. ben bebek odası süslemesi için almıştım elim ıslak değince pas yaptı o zaman öğrendim biraz daha ücretlisi varmış kararmayan:)))
    Sağlıkla giy canım

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!