25 Kasım 2016 Cuma

ELMALI ŞERİTLİ AY KURABİYE


Onlar ki, kendilerine bir musîbet isabet ettiği zaman: “Biz muhakkak ki Allah içiniz (O’na ulaşmak ve teslim olmak için yaratıldık) ve muhakkak O’na döneceğiz (ulaşacağız).” derler.Bakara Suresi 156.Ayet-i Kerime
Hayırlı Cumalar Kıymetli İzleyenlerim....
Allahtan geldik Allaha gideceğiz amenna...
İnsanoğlu Allah için yaratılmıştır. Allah için yaratılmak Allah'a teslim olmak için yaratılmak demektir. Ancak teslim olunca yaradılış gayesine uygun hareket edilmiş olur. Ve ruhun Allah'tan geldiğine, mutlaka Allah'a geri dönmesi lâzımgeldiğine inanan insan Allah'ın aslî hedefine ulaşmıştır. Allah için olmak üç vücudu ve iradeyi içine alır. Ruh, fizik vücut, nefs, irade onların yegâne sahibi olan Allah'a teslim edilmek için yaratılmışlardır. İnsan herşeyiyle Allah'a aittir.
Dün akşam Tuğçenin misafirleri için yardımım olsun diye elmalı kurabiye yaptım,umarım beğenilir...

Biz test ettik beğendik oğlumla...
Birçok elmalı kurabiye tarifim var genellikle benzer malzemeler...Bu sefer şeklini farklı yaptım...
Şeritli Ay Kurabiye
 Kurabiyemizin tarifi şöyle;
  • 1 paket oda sıcaklığında margarin (250 gr),
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 4-4,5 su bardağı un.
  • Hepsi karıştırılıp,kulak memesi ıvamında hamur yapılacak...

İçi İçin:

  • 2-3 adet elma,
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviz içi
  • Elmalar rendelenecek,üzerine şeker serpilip,suyunu çekene kadar pişirilecek,sonra tarçın ve dövülmüş ceviz eklenecek
  • Üzerine Bol Pudra şekeri Serpin...

Oval olarak poğaça şekli verdim ve bıçakla 5 kesi attım,sonra elmalı içten koyup yuvarladım ve ay şekli verdim...180 drc fırında pişirdim...
Bu resim netten alıntıdır....Kendim çekmeyi unuttuğum için...
Ben elmalı içi enine koydum,her iki şekilde de olur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!