31 Ekim 2014 Cuma

AŞURE

Hayırlı Cumalar Kıymetli İzleyenlerim!!!
Cumanın bereketi,aşurenin çeşitliliği ve bereketi mübarek Muharrem ayında cümlemizi sarsın...

Muharrem ayının onuncu günü Aşûre günüdür. Muharrem ayı, Kur'an-ı kerimde, kıymet verilen dört aydan biridir. Muharremin birinci günü oruç tutmak, o senenin tamamını oruç tutmak gibi faziletlidir. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Ramazandan sonra en faziletli oruç, Muharrem ayında tutulan oruçtur.) 

Her sene yaparım aşureyi,hem çok severiz hemde eşe dosta dağıtıp,muhabbet kazanırız...
Muharrem ayının 10. günü aşure pişilir belki ama ben hep öncesindeki günlerde pişiririm....

Peygamber efendimiz; Aşûre günü bir gün önce, bir gün sonra da tutarak, Yahudilere muhalefet edin! demiştir. Yalnız Aşûre günü oruç tutmak mekruhtur. Bir gün öncesi veya bir gün sonrası ile tutmalı... 

Büyük 15 kg lık tencerede pişirdim aşureyi...
Tarifi daha önce yazmıştım burada
Çeşitlendirmek sizin elinizde... 
Komşularımıza,dostlarımıza dağıttık...
İkram etmek,muhabbet ve sevgi doğurur diye...
Hep bereket ve huzur olsun inşallah!!!
Hafta Sonunuz Gönlünüzce Geçsin!!!

7 yorum:

  1. Elinize sağlık Allah kabul etsin. Bugün ben de Yaptım ilk defa fena olmadı gibi :))

    YanıtlaSil
  2. Bende isterim :))
    cok ama cok sahane gözüküyor.Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  3. amin güzel duanıza. Allah kabul etsin. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık tatesal!

    yeni keşfettim burayı sanıırm :)

    Blogum'da yarın akşam saat 20.00'da TV dizisi gibi bir öykü dizisi başlıyor, sizi de beklerim efendim! :)

    YanıtlaSil
  5. Allah kabul etsin.. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Allah kabul etsin canım eline sağlık sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  7. Allah kabul etsin çok güzel olmuş ellerinize sağlık bende dart ödülünüz var sevgiler...:))

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!