29 Ağustos 2014 Cuma

GÖZLEME

Eski zamanlarda adamın biri çalmış bir kapıyı bir eve misafir olmuş...Ev sahibi yorgun ve bezgin bir halde...Ne yapsın buyur etmiş içeri...Yatağını sermiş adam yatmış güzel bir uyku çekmiş...Sabah uyandığında ev sahibi başındaymış...Birader demiş;"Ben tarlaya gidiyorum peynir, ekmek,gözleme , çayda su ...
"Bizimki çok sevinmiş, gözleme var ,çay var,peynir ekmek var daha ne olsun...Ev sahibi ayrılmış,adam elini yüzünü yıkamış geçmiş avluya...kimsecikler yok...hani gözleme,hani çay diye bakınmış...Dışarıya çıkmış evin önünde oturan evin ninesine  sormuş...Ninem hani kahvaltı,nerede gözleme?...
Nine katıla katıla gülmüş...Eee oğul; " Oğlum sana demedi mi "peynir ekmek gözleme (yani peynir ekmek bekleme), çay da su bak ilerde çaydan su akıyor,git de içiver " ...Adam yola koyulmuş üzgün üzgün...Çaydan geçerken de üzerine soğuk bir su içmiş....
Bu gözleme hikayesini babaannem anlatırdı....Çok gülerdik...Gözleme tarifi vereyim derken aklıma geldi,paylaştım...Hayırlı Cumalar,bereketli güzel bir hafta olsun....Ben pazar günü Ankaraya gidiyorum,kızımızın kayıt işlemleri için...Ank.Gazi İng.Öğretmenliği...Hayırlısı olur inşallah,yurt ayarlama,kayıt,büyük kızımızın yüksek lisans başvurusu derken koşturmalı günler yaşayacağımız kesin...Sağlık ve huzur içinde olur umarım. 
Gözleme kahvaltılarımızda ve özellikle sahurda yaptığımız bir lezzet.Tarif herkesin bildiği gibi..Hazır yufka alınır ,ikiye veya dörde bölünür,içine peynirli,patatesli veya kıymalı iç konularak katlanır ve teflon tavada arkalı önlü kızartılarak,üzerine tereyağı sürülür...Afiyetle yenir...

11 yorum:

  1. Hikayeyi ilk kez duyuyorum,cok hos :)

    YanıtlaSil
  2. hikayeyi çok beğendim Tülin Ablacım. :))

    YanıtlaSil
  3. evet bu akşam kıymalı yaptım ayranla .kurtarıcımdır gözlee.

    YanıtlaSil
  4. Hikaye süpermiş. Kızınıza yeni yaşamında kolaylıklar diliyorum. Ankara'lıyım anma açıkcası sevmem. Gene de insanı yormayan bir şehirdir özellikle öğrenciler için. Gözleme tabii ki süper ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık bu arada yorumunuzu yeni okudum gelininizle aynı kaderi paylaşırıyoruz herhalde çünkü benim eşimde bankacı tek fark benim 2 çocuğum var

    YanıtlaSil
  6. Hah ha:)) Harikaymış Tülincim, gözleme yerken hep aklıma gelir şimdi.

    YanıtlaSil
  7. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    cay-makineleri.com

    YanıtlaSil
  8. hmm harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar,

    Sevgili Tülincigim,izledikleriniz arasinda bulunmaktan büyük mutluluk ve gurur duydum.Tesekkürler...Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  10. :)) Hikaye çok şekermiş Tülincim paylaştığın için teşekkürler ,kızına yeni eğitim hayatında başarılar diliyorum darısı bizimkilerin başına...afiyetler olsun ayrıca sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Hikaye iyiymiş:)Ellerine sağlık gözleme her daim makbulümdür:)Çocukların için hayırlısı olur inşallah.Kolay gelsin,selam ve sevgilerimi bırakıyorum..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!