22 Ağustos 2014 Cuma

BEGONVİLLER

Ne güzeldir Begonviller...
Begonviller arasından Hayırlı Cumalar Herkese...
Üzücü günleri yavaş yavaş bir kenara koyup normal hayata dönmeye başlıyoruz...Uzun zaman oldu bloguma yazmayalı...Özlemişim...Evet begonvil dedik...
Bengonvil oldukça hızlı büyümesiyle ve çok fazla çiçek açmasıyla bilinen, susuzluğa ve sıcağa dayanıklılığı ile Akdeniz ve Ege kesimi için uygun olan bir bitkidir. Bitki çok fazla güneşe ihtiyaç duyar, günün her saati güneşten faydalanmak ister. Kış aylarında soğuklara karşı direnci olmaz .


Begonvil, mor, beyaz, pembe ve kırmızı renkte çiçekleri olan, tırmanıcı özellikte ve ağaçsı bir bitkidir. Güneşi sever. Hastalık ve böcek barındırmaması önemli bir özelliğidir.
Adını, kendisini 1768 yılında Brezilya'da keşfeden ve Avrupa'da tanınmasını sağlayan Fransız amiral Louis Antoine de Bougainville'den almıştır.

Vikipedia...

Yukarıdaki 2 foto Netten Alıntıdır... 
Alanyada kaldığımız otelin giriş kapısında mevcut olan bu güzel çiçekler aslında yaprakmış,çiçekleri içinde açıp 2-3 gün içinde solarmış meğer... 
Bahçeden toplayıp yataklarımızı süslemişlerdi...

Begonvillerle foto.... 

1 yorum:

  1. Canım çok başın sağolsun :( Yeni görüyorum , Rabbim geride kalanlarına sağlık sıhhat afiyet versin teyzeme de rahmetiyle muamele etsin inşaallah...

    Bu çiçeğin bengovil adını taşıdığını bilmiyordum ama hep severek seyre dalıyordum nerde görsem... Yüreğine sağlık, o Bengovillerin zerafeti kadar naifsin sen de. Çok öpüyorum :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!