15 Nisan 2014 Salı

KADİFE İPLE ÖRGÜ BEBEK BATTANİYESİ


Günaydın Hayırlı Sabahlar Efendim!!!
Gününüz aydın,neşeniz bol olsun...
Kadife  ipten harika bir bebek battaniyesi ile geldim bugün...daha önce burada bahsettiğim battaniye nasıl yumuşacık anlatamam...Çok zor gibi görünse de yapılışı çok kolay bir model...6 numara şiş ile yapılıyor...
Kesme şeker modelini bilirmisiniz?
Bu örnekte öyle işte...9 ters,6 düz olarak 9 sıra ördükten sonra terslerin üzeri düz düzlerin üzeri ters olarak devam ediyor,kesme şeker modelini yapıyorsunuz...Yani 9 ters yaptığınız bölümün üzeri 6 düz, 6 düz yaptığınız bölümün üzeri de 9 ters olacak...
Gürcan teyzenin ellerine sağlık,gerçekten çok güzel bir battaniye olmuş...
Kadife ip yıkandığında sarkma yapıyor ama çok da güzel duruyor...O nedenle yıkadıktan sonra havlu üzerinde kurutmak lazım...
Üzerini iğne ardı ile işleyebilir,minik kurdelalar dikebilir,kurdela nakışı yapabilirsiniz...Tamamen renk ve işleme sizin tercihinize kalmış...
Haydi hanımlar hayal dünyanızı geliştirin,pamuk eller iplere...Kolay gelsin!!!

54 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Nilgünüm sen alasını yaparsın eminim...

      Sil
  2. çok güzel olmuş, yumuşacık duruyor. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım...

      Sil
    2. Mrb ya ben size bisey soracagim bu battaniye kac karaeden olusuyor acaba yardimci olurmusunuz bende ormek icin baslayacagim ins

      Sil
    3. Tülin hanım, kaç ilmekle başlandı bu örneğe? Yani şişe kaç ilmek alındı? Bir de kaç sıra örüldükten sonra bu kareler oluşturulmaya başlandı? Buna göre ipim farklılık gösterebileceğinden ilmek sayısına ihtiyacım var. Benim ipim alize marifetli baby set, koza ipliklerden.

      Sil
    4. Sevgili Jeanne ; alize marifetli tamamen farklı bir ip bu modelin sayıları ona uymaz...çünkü örülüş tekniği farklı...ben size ölçü verebilirim,90 x 90 cm kare olacak şekilde başlayabilirsiniz....marifetli ipten ilk önce 5 pon pon oluşacak şekilde başlayın ve metrenin üzerine koyun,5 er 5 er sayın ve 90 cm ye kaç tane pon pon düşerse o kadar adet ilmek başlayın...kolay gelsin...

      Sil
    5. Adsız arkadaşıma cevap;Bu modele göre 9 kare ters 6 kare düz hesabıyla toplamda 16 kare olıuşuyor...Ama battaniye daha büyük veya küçük olsun istersen onu kendin ayarlayabilirsin...
      6x8 kare=48 ilmek
      9x 8 kare=72 ilmek
      kenarlar için iki taraftan 6+6 =12 ilmek
      toplam = 132 ilmek
      ama daha küçük olsun istersen bu hesaba göre kendin ayarlayabilirsin...

      Sil
    6. Merhaba gerçekten harika gözüküyor kaç ilmekle başlayalım tam anlayamadım yeniyim de cok örgüde 132 ilmekle başlayıp 6şar kenardan bırakıp ortaları 9 6 yapcaz demi

      Sil
  3. Gerçekten çok güzel olmuş eline sağlık... Bu arada blogumda düzenlemiş olduğum bir hediyeleşme etkinliğim var seni de görmekten mutlu olurum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim ama yoğun olduğumdan bu tür etkinlikliklere katılamıyorum...

      Sil
  4. Ben de örgüyü çok severim. Bu model çok hoş olmuş gerçekten. Gürcan Teyzenin eli çok güzelmiş. Onun ellerine, senin de yüreğine sağlık. Çok net anlatmışsın. Sevgiler. :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmurcum sende denersin artık,teşekkürler...

      Sil
  5. Canım ellerıne saglık...nefıs olmuş

    YanıtlaSil
  6. ören ellere sağlık olsun harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ören ellerde senin ellerin gibi marifetli sultanım...

      Sil
  7. canıım ellerine sağlık çok güzel olmuş. Patiklerin örülüşünü istemiştin inan aklımdasın ama bir türlü yazamadım ama yakında inşaallah.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meri ben örmedim ama teşekkür ederim...patikler için acele etme...

      Sil
  8. çok güzel omuş.. üzerindeki nakışlar da çok sevimli. kaç yumak gitti acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zannedersem 4-5 yumak kullanılmış...sevgiler...

      Sil
  9. Tüliniiim... örgülerin hepsi güzel de.... arada o nefis yemekleri gördükçe mutfağa saldırıyorum :)) Zaten ameliyat sonrası şişmanladım, sigarayı da bırakınca da habire atıştırıyorum :))

    YanıtlaSil
  10. Kadife ipleti istanbulun neresinden buluyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben istanbulda yaşamıyorum erzincanda yaşıyorum ve her tuhafiyede var...

      Sil
  11. na kadar ip kullanıldı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminecim ; 5-6 adet kadar ip kullanılıyor..

      Sil
  12. slm kaç ilmekten başlanıyor açıklarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. .Bu modele göre 9 kare ters 6 kare düz hesabıyla toplamda 16 kare olıuşuyor...Ama battaniye daha büyük veya küçük olsun istersen onu kendin ayarlayabilirsin...
      6x8 kare=48 ilmek
      9x 8 kare=72 ilmek
      kenarlar için iki taraftan 6+6 =12 ilmek
      toplam = 132 ilmek
      ama daha küçük olsun istersen bu hesaba göre kendin ayarlayabilirsin...

      Sil
    2. .Bu modele göre 9 kare ters 6 kare düz hesabıyla toplamda 16 kare olıuşuyor...Ama battaniye daha büyük veya küçük olsun istersen onu kendin ayarlayabilirsin...
      6x8 kare=48 ilmek
      9x 8 kare=72 ilmek
      kenarlar için iki taraftan 6+6 =12 ilmek
      toplam = 132 ilmek
      ama daha küçük olsun istersen bu hesaba göre kendin ayarlayabilirsin...

      Sil
    3. teşekkür ederim tülin hanım

      Sil
  13. merhaba bu modelde düz ve ters örgü mü var. sanki öyle durmuyor. başlamayı düşünüyorumda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız arkadaşım ters ve düz örgüden oluşuyor bir önceki uorumu okuyunuz..

      Sil
  14. Merhaba cok guzel olmus bizlere de harika fikir
    Benim ipim ebruli ve 8 numara sis ile ormek istiyorum sizce uygun mudur
    Birde etrafi nasil yapiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kenarları birlikte örülüyor haroşa...

      Sil
  15. Peki ipin ebruli ve 8 numara sis ideal olur mu

    YanıtlaSil
  16. Bu modeli 132 ilmekmi basladiniz onu anlamadim birde baslangic ve kenar harosalari kaç sıra olacak bunlari da soylerseniz daha aydinlatici olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu modele göre 9 kare ters 6 kare düz hesabıyla toplamda 16 kare olıuşuyor...Ama battaniye daha büyük veya küçük olsun isterseniz onu kendiniz ayarlayabilirsin...
      6x8 kare=48 ilmek
      9x 8 kare=72 ilmek
      kenarlar için iki taraftan 6+6 =12 ilmek
      toplam = 132 ilmek

      Sil
  17. Kenarlar nasil yapiliyor acaba? Birde 9 kare ters 6 kare düz yapinca ebatlar nasil oluyor. Biraz acemiyim cevap alabilirim umarim tesekkurler��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeydacım;Ebatlar resimde görüldüğü gibi ...9 adet ters ilmek,6 adet düz ilmek örülüyor...toplamda 9 ilmek ters örülen kareden 8 kutu,6 ilmek düz örülen kareden 8 kutu oluşuyor..toplamda 120 ilmek ve kenarlar için de 6+6=12 ilmek , hepsi 132 ilmek başlanıyor...

      Sil
  18. harika olmuş süper bende bu modeli arıyordum gorumcemde gördüm de çok guzel elimde yumuşak iplerden var bebek battaniyesi olsun istiyorum 10×10 yazıyor ipin kağıdında 15sts yazmış anlamını bilmiyorum o sts nin ama sanıyorum ben 1.2 nm yazan sis boyutu değildir aşağıda 6 7 mm yazıyor o sis boyutu galiba 120m 131yards diye birşey yazıyor heraldeboyu😊😊😊bu durumda bir yumakdan bebek battaniyesi çıkar ama gel gor ki kac ilmek le baslayacagima karar veremedim sanıyorum 15 yazan ilmek sayısı

    YanıtlaSil
  19. bana bebek battaniyesi icin ilmek sayisinda yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  20. gerci sizinki de bebek battaniyesiymis kusura bakmauin buyukler icin sanmistim ondan sordum sizin gibi baskayayim bende o zaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim bebek battaniyesi ölçüler var zaten yazmıştım yorum cevaplarınıda okursanız daha iyi anlarsınız...kolay gelsin...

      Sil
    2. merhaba bu modeli 9 tesr 9 düz şeklinde yaparsak tam kare tam kare istediğimiz modele ulaşabilirmiyiz acaba çünkü 9 ters 6 düz olunca kafam çok karıştı bir acemi olarak

      Sil
    3. Olabilir neden olmasın tam karede yapabilirsiniz...

      Sil
  21. Ilk başlayınca biraz haroşa mı örmek lazım ben başladım ama ördükçe Büzüldü alt tarafı :( dört kenarıda haroşa gibi görünüyo ama acemiyim yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  22. Ilk başlayınca biraz haroşa mı örmek lazım ben başladım ama ördükçe Büzüldü alt tarafı :( dört kenarıda haroşa gibi görünüyo ama acemiyim yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  23. Kaç yumak ip gitti acaba buna ben 5 tane aldimda ına göre boyut ayarlayim

    YanıtlaSil
  24. Kaç yumak yün gerekiyor acaba

    YanıtlaSil
  25. Ben yeni başladım düz ters örmeyi bilmiyordum YouTube den bakarak başladım ama şekiller çıkmadı nerde hata yaptım bilmiyorum:(

    YanıtlaSil
  26. Ne olur yardimci olun bu ornekten yapmaya basladm harosa ordugum alt kisim toplandi bu ornekte sise ilmeler nasil alindi degisik sekilde mi alindi ki battaniyenin baslanilan alt kismi ornekteki gibi genis duz kaldi ne olur bilen yazsin bu ornekte sise ilmeler nasil alindi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslihan sayfama hoşgeldin öncelikle....İlk başlangıcında gayet bol olarak ilmekleri atarsan toplanma olmayacaktır...kolay gelsin

      Sil
  27. Ne olur yardimci olun ben ornegi cikardim alt kismi lastik gibi toplandi. Acaba sise ilmeler farkli mi alindi bu ornekte ne olur yardim edin benmkinin harosa orulen kisimlari ornekteki gibi duz durmuyor

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!