30 Temmuz 2012 Pazartesi

KÖZ PATLICAN SALATASI

Hayırlı Günler Değerli İzleyenlerim!!!
Son 60 yılın en sıcak günlerini yaşadığımız şu mübarek günlerde şükürler olsun rabbimin yardımıyla oruçlarımızı tutuyoruz...Uykusuzluk ve susuzluk genelde herkeste var...Ben en çok iftardan sonra perişan oluyorum...Sanırım sıcak bedene buz gibi 2-3 bardak su içince resmen buharlaşma yapıyor ve oda rehavete neden oluyor...Ramazanın ilk 10 gününü geride bıraktık,inşallah oruçlarımız ve dualarımız kabul olur....
Bugün köz patlıcan salatasının tarifini vereceğim...Hafif salata türü yiyecekleri tercih ediyoruz,ağır yemekler pek yenmiyor...Salata hepinizin bildiği usulde...

      Malzemeler:
  • 3-4 adet közlenmiş patlıcan
  • 5-6 diş sarmısak
  • 2-3 yemek kaşığı sirke
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 adet doğranmış domates
  • ufalanmış maydanoz
      Yapılışı:
  • Patlıcanları fırında,közde  veya köz tavasında közleyin ve biraz soğuyunca kabuklarını soyup ,doğrayarak servis tabağına alın...
  • Domatesleri minik minik doğrayıp ekleyin...
  • Damak zevkinize göre tuzunu ekledikten sonra sirke,nar ekşisi ve zeytinyağını gezdirin...
  • Doğranmış maydanozları ve ezilmiş sarmısakları da ekleyerek karıştırın...
  • Salatamız servise hazır....
               AFİYET OLSUN!!!

8 yorum:

  1. hımmmmmm canım çekti yapıcam bundan :))

    YanıtlaSil
  2. Yazın ev çok ydiğimiz salatalardandır özellikle pikniklerimizin. Ama ben sarımsaklı hiç denemediğim tatmak gerek
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık ben ayrıca soğan da koyuyorum çok severiz. afiyet bal olsun canım

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık bol sirkeli sarımsaklı bayılırım buna:)))

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık çok güzel olmuş çokta severim bu salatayı.

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık patlıcanın her haline aşığım sevgiler.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!