22 Mayıs 2012 Salı

SAKAL İP İLE BEYAZ ETOL

 Merhabalar Sevgili İzleyenlerim!!!
Mübarek 3 ayların başlangıcı olan bugünde tüm dualarımızın kabulü dileğiyle başlamak istiyorum yazıma...
Saygı,sabır ve hoşgörü ile geçsin günlerimiz inşallah...
Fotoğrafta görmüş olduğunuz etolü geçen sene örmüştüm hafta sonu temizlik amaçlı dolapları karıştırırken yayınlamadığımı farkettim ve hemen resimlerini çektim...

 Daha önce burada ışıltı ve kelebek iple  siyah örmüştüm...
 Gelinlik üzerine çok hoş durduğu için kızlarıma ördüm...Hatta birini ben diğerini de büyük kızım Tuğçe ördü...Güle güle,sağlıkla,huzurla kullansınlar...Rabbbim hayırlı yazılar yazsın benim evlatlarıma da cümlesine de ...
Etolün ölçüleri şöyle;
Öncelikle 2 adet sakal,2 adet de kelebek ip alıyoruz...
Sakal ip ile 6 nolu şişe 90 ilmek atarak 10 cm örüyoruz...Kelebek ipe geçerken 5 ilmek örüp 1 artırıyoruz ve 10 cm örüyoruz...Sonra sakal ipe geçip hiç artırmadan 12 cm örüyoruz...Tekrar kelebek ipe geçerken 4 örüp 1 artırıyoruz ve 10 cm örüyoruz,ekrar sakal ip ile 12 cm örüyoruz ve kelebek ipe geçerken 5 örüp 1 artırıyoruz ve yine sakal ipe geçip 10 cm örüp gevşek bir şekilde ilmekleri kapatıyoruz...
*-Aradaki 12 şer cm lik sakal iple ördüğüm bölümü isterseniz 10 cm yapabilirsiniz...Ben farklı durması açısından böyle yaptım...Hatta birini eşit aralıklarla ördük,diğerini de bu şekilde...
*-Artırmalar sadece kelebek ipe geçerken,sakal iple örerken hiç artırma yapmıyoruz...
Sevgi,hoşgörü ve dua ile!!!

*Sevgili Ayşe  hanımın yorumuna istinaden ekleme yapmak istiyorum...Ayşe Hanım kenarlarını toplayıp bağlarını nasıl yaptığımı sormuş?
*Önce bir   kenarından 24 ilmek toplanır ve 15 cm kadar lastik (bir ters bir düz)örülür sonra kenarlarından 2 sırada bir artırılır 30 cm olunca kesilir...Sonra diğer kenarından 24 ilmek toplanır ve 15 cm kadar lastik örülür sonra kenarlarından 2 sırada bir artırılır 30 cm olunca kesilir...İkinci kenarınının ilmek topladığımız yerinden tekrar 24 ilmek toplanır ve 5 cm kadar örülüp kesilir...Kesilen ilmekler iki ucu açık cep olacak şeklinde olduğu yere dikilir ve bir uç diğer uçtan geçirilir....

26 yorum:

  1. Canım çok şık tam abiye bir şal olmuş ellerine,eme
    ğine sağlık.Mübarek üç aylarımız hayırlara vesile olsun öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım harika olmuş

    YanıtlaSil
  3. ELİNİZE SAĞLIK..KÖPÜK GİBİ GÖRÜNÜYOR..MUHTEŞEM OLMUŞ..SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. BEN DE HEP BU ŞALIN YAPILIŞINI MERAK EDİYORDUM.YALNIZ ÖNDEKİ BİRLEŞME YERİNİ ANLAMADIM,SADECE SAKALLI İPTEN YAPILMIŞ VE FARKLI GÖRÜNÜYOR. O KISMI DA ANLATIRSANIZ SEVİNİRİM. ELLERİNİZE SAĞLIK.ÜÇ AYLARINIZ MÜBAREK OLSUN.SEVGİLER...AYŞE :)

    YanıtlaSil
  5. Ayşe hanım; sorunuzun cevabı için ekleme yapıyorum,umarım yardımcı olabilirim...

    YanıtlaSil
  6. EKLEME İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.BU ETOLDEN BEN DE YAPMAK İSTİYORUM.ÖR SÖK BEREYİ DE İLK SİZDE GÖRMÜŞTÜM.YAPTIĞINIZ ELİŞLERİ ÇOK HOŞUMA GİDİYOR.SİZ HEP YAPIN, BİZ DE SİZDEN ÖĞRENELİM.HOŞÇAKALIN...AYŞE

    YanıtlaSil
  7. şalı çok beğendim elinize sağlık. yalnız öndeki birleşme yerini anlatmışsınız ama ben anlayamadım. daha ayrıntılı anlatırsanız sevinirim çünkü örmeyi düşünüyorum.ilginize şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar ekleme yaparak açıklamıştım...

      Sil
  8. Kelebek ipe geçerken 5 ilmekten sonra artiriyoruz demissiniz tek sırada artiriyoruz degilmi yoksa her sırada artiriyormuyuz

    YanıtlaSil
  9. Ben biraz geç kalmışım bunu yapmaya piyasada kelebek ip yok kullanmak için ablamdan ödünç almıştım kendime örüyüm dedim ama ip bulamadım KÜRKÇÜ han dahil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Slm nerde oturuyorsunuz bilmiyorum ama İstanbul Avcılar'da hızırbey çarşısında var kelebek ip almak isterseniz bilginiz olsun 👍🏻

      Sil
  10. Şal lazım oldu ablam örmüş ödünç verdi gözü de arkada kaldı ama ben de kendime örüyüm dedim piyasada kelebek ip yok ben çok geç kalmışım bunu yapmaya Kürkçü Hana gittim orada da bulamadım gerçekten çok şık bir şal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevbahan Hanım hoşgeldiniz...geç kalmış değilsiniz her zaman yapılabilir örgü işleri eskiye dönüş var zaten...İpleri bulamadığınızı anlıyorum ancak internetten satış yapan siteler var,instagramda facebook daonları araştırın derim...hatta öğretmen yün var googleye yazın mutlaka bulursunuz...hatta ben bulamadığım bir ipi öyle getirtmiştim Kayseriden işim yarım kalmıştı çok iyi oldu hemen geldi...kolay gelsin size...

      Sil
  11. Tülin Hanımcım ipleri buldum etolü ördüm bitti fakat önünü nasıl yapıcağım bilemedim yirmidört ilmek demişsiniz çok aralıklı oluyor şiş numarasını ince mi tutacağız etrafta da bilen kimse yok birazdaha açıklıyıcı bilgi verirmisiniz sağolun teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevbahan Hanım ; şiş numaranızı küçültün veya çok seyrek oluyorsa ilmek sayısını artırın...ellerinize sağlık güle güle kullanın

      Sil
  12. Tülin hanım kelebek ipi de mi 6 no lu şişle ördünüz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Güler Hanım;şiş numarası iki iptede aynı...

      Sil
  13. Üçüncü kelebek ipte 10 cm örüp sakallıya geçiyoruz ve yine mi 10 cm daha orecegiz çok büyük olmuyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meryem hanım sayfama hoşgeldiniz...Şalın boyutu resimde görüldüğü gibi oluyor tam ölçü yazdım ben ama isterseniz daha küçük çalışabilirsiniz,kolay gelsin....

      Sil
  14. Selam.Ellerinşze sağlık.Çoook güzel olmuş.Ben yeni örgü öğrenmeye başlıyorum.Bunu yapmayı çooook istiyorum.Bu müthiş şalı görüntülü anlatmanız mümkün mü acaba? İNŞALLAH mümkündür dersiniz.😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef mümkün değil çok önceden örmüştüm şu an için farklı uğraşlarım var yeterince açıklayıcı olduğunu düşünüyorum ayrıca youtube de mutlaka bir videosu vardır kolay gelsin...

      Sil
  15. Merhabalar...
    Paylaşımınız için çok teşekkürler...
    Sadece izninizle,sizin verdiğiniz tarifle ördüğüm kendi deneyimimden yola çıkarak,küçücük bir ayrıntı eklemek istiyorum...

    İpliklerin adedini yazarken sanırım bir yanlışlık yapmışsınız...

    Aynı şiş no ve aynı ilmek sayısı ile ördüğüm halde 3 adet sakallı iplik (her biri 100 gr ve 190 metre) kullandım, hatta 4. İpten de kullanmam gerekti, diğer kelebekli iplikten de sadece 1 adet kullandım ve tamamı bitmedi...

    Nacizane bunu dikkate alarak , yeni örecek olanlar için iplik sayılarını düzeltmenizi öneriyorum...

    Saygılar...

    Gülçin HACIM
    İstanbul Adalar Büyükada 125.YIL ATATÜRK ORTAOKULU Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni & Adalar Halk Eğitimi El Sanatları Örgü Öğretmeni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülçin hanım öncelikle çok teşekkür ederim. Ben uzun zaman önce örmüştüm ve inanın unuttum kaç adet ip kullandığımı,kelebek ip küçük yumak olduğu için 2 adet kullanmıştım,sevgiler

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!