22 Mayıs 2012 Salı

SAKAL İP İLE BEYAZ ETOL

 Merhabalar Sevgili İzleyenlerim!!!
Mübarek 3 ayların başlangıcı olan bugünde tüm dualarımızın kabulü dileğiyle başlamak istiyorum yazıma...
Saygı,sabır ve hoşgörü ile geçsin günlerimiz inşallah...
Fotoğrafta görmüş olduğunuz etolü geçen sene örmüştüm hafta sonu temizlik amaçlı dolapları karıştırırken yayınlamadığımı farkettim ve hemen resimlerini çektim...

 Daha önce burada ışıltı ve kelebek iple  siyah örmüştüm...
 Gelinlik üzerine çok hoş durduğu için kızlarıma ördüm...Hatta birini ben diğerini de büyük kızım Tuğçe ördü...Güle güle,sağlıkla,huzurla kullansınlar...Rabbbim hayırlı yazılar yazsın benim evlatlarıma da cümlesine de ...
Etolün ölçüleri şöyle;
Öncelikle 2 adet sakal,2 adet de kelebek ip alıyoruz...
Sakal ip ile 6 nolu şişe 90 ilmek atarak 10 cm örüyoruz...Kelebek ipe geçerken 5 ilmek örüp 1 artırıyoruz ve 10 cm örüyoruz...Sonra sakal ipe geçip hiç artırmadan 12 cm örüyoruz...Tekrar kelebek ipe geçerken 4 örüp 1 artırıyoruz ve 10 cm örüyoruz,ekrar sakal ip ile 12 cm örüyoruz ve kelebek ipe geçerken 5 örüp 1 artırıyoruz ve yine sakal ipe geçip 10 cm örüp gevşek bir şekilde ilmekleri kapatıyoruz...
*-Aradaki 12 şer cm lik sakal iple ördüğüm bölümü isterseniz 10 cm yapabilirsiniz...Ben farklı durması açısından böyle yaptım...Hatta birini eşit aralıklarla ördük,diğerini de bu şekilde...
*-Artırmalar sadece kelebek ipe geçerken,sakal iple örerken hiç artırma yapmıyoruz...
Sevgi,hoşgörü ve dua ile!!!

*Sevgili Ayşe  hanımın yorumuna istinaden ekleme yapmak istiyorum...Ayşe Hanım kenarlarını toplayıp bağlarını nasıl yaptığımı sormuş?
*Önce bir   kenarından 24 ilmek toplanır ve 15 cm kadar lastik (bir ters bir düz)örülür sonra kenarlarından 2 sırada bir artırılır 30 cm olunca kesilir...Sonra diğer kenarından 24 ilmek toplanır ve 15 cm kadar lastik örülür sonra kenarlarından 2 sırada bir artırılır 30 cm olunca kesilir...İkinci kenarınının ilmek topladığımız yerinden tekrar 24 ilmek toplanır ve 5 cm kadar örülüp kesilir...Kesilen ilmekler iki ucu açık cep olacak şeklinde olduğu yere dikilir ve bir uç diğer uçtan geçirilir....

8 yorum:

  1. Canım çok şık tam abiye bir şal olmuş ellerine,eme
    ğine sağlık.Mübarek üç aylarımız hayırlara vesile olsun öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım harika olmuş

    YanıtlaSil
  3. ELİNİZE SAĞLIK..KÖPÜK GİBİ GÖRÜNÜYOR..MUHTEŞEM OLMUŞ..SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. BEN DE HEP BU ŞALIN YAPILIŞINI MERAK EDİYORDUM.YALNIZ ÖNDEKİ BİRLEŞME YERİNİ ANLAMADIM,SADECE SAKALLI İPTEN YAPILMIŞ VE FARKLI GÖRÜNÜYOR. O KISMI DA ANLATIRSANIZ SEVİNİRİM. ELLERİNİZE SAĞLIK.ÜÇ AYLARINIZ MÜBAREK OLSUN.SEVGİLER...AYŞE :)

    YanıtlaSil
  5. Ayşe hanım; sorunuzun cevabı için ekleme yapıyorum,umarım yardımcı olabilirim...

    YanıtlaSil
  6. EKLEME İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.BU ETOLDEN BEN DE YAPMAK İSTİYORUM.ÖR SÖK BEREYİ DE İLK SİZDE GÖRMÜŞTÜM.YAPTIĞINIZ ELİŞLERİ ÇOK HOŞUMA GİDİYOR.SİZ HEP YAPIN, BİZ DE SİZDEN ÖĞRENELİM.HOŞÇAKALIN...AYŞE

    YanıtlaSil
  7. şalı çok beğendim elinize sağlık. yalnız öndeki birleşme yerini anlatmışsınız ama ben anlayamadım. daha ayrıntılı anlatırsanız sevinirim çünkü örmeyi düşünüyorum.ilginize şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim...