15 Mart 2012 Perşembe

ÇAYLI KEK






Merhabalar Sevgili İzleyenlerim!!!
Çaylı kek denilince mis gibi tarçın kokusunu hissederim hemen...Kendimi bildim bileli yaparım ben bu keki...Çocukken annem evden gittiğinde hemen mutfağa girer birşeyler yapardım ve anneme beğendirmeye çalışırdım...Annemin pasta defterinden bakarak en çok kek yapardım .Özellikle çaylı kek...Bu kek çok pratik ve çokda lezzetli bence...Çocuklarım da çok seviyorlar....Malzemeside pratik,öyle süt,yoğurt gerekmiyor şip şak...Demliğinizde artan çayı dökmeyin ve bir su bardağı ayırın ve yarım saat içinde kekinizi hazırlayın...



MALZEMELER:
----------------
3 yumurta
1 su bardağı demli çay
1,5 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ (Asıl tarifinde margarin ama benim tercihim sıvı yağ.)
2-3 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
3,5 su bardağı un
1 pkt.kabartma tozu
1 pkt.vanilya
Ben bu sefer içine damla çikolata da koydum.


Hepsini karıştırdıktan sonra kek kalıbına dökünüz,damla çikolata ekleyecekseniz,en üste serpiştirip,kaşıkla keke karışmasını sağlayınız ve fırına sürünüz.....180 drc de pişen keki afiyetle yiyiniz...



Keki yapmama sebep olan bana hatırlatan sevgili Semaya Gökyüzününelleri arkadaşıma teşekkür ediyor,Samsuna sevgi ve selamlarımı gönderiyorum....Onun Çaylı kek Tarifi için Tıkkkk!!!


Şen ve Esen Kalın!!!

13 yorum:

  1. ellerine sağlık tülincim:)
    bir dilim alsam 5 çayımın yanına;)
    nefiss görünüyor gerçekten..
    antalya,dan sımsıcacık sevgiler canım...:)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık arkadaşım.inanki bu gün benimde aklımdan geçmişti.şöyle nefis bir çaylı yaşpasta yapayım diye...şifalar olsun canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. benimde bir zamanlar favorimdi)) unutmuştum hatırlatman iyi oldu canım ellerine sağlık
    yapayım en kısa zamanda

    YanıtlaSil
  4. .ellerine sağlık..nefis görünüyor..hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir görüntü..

    YanıtlaSil
  6. llerine sağlık güzel görünüyor iştah açıcı sevgiler

    YanıtlaSil
  7. llerine sağlık güzel görünüyor iştah açıcı sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık güzel görünüyor iştah açıcı sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık hamarat arkadaşım çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. Çaylı kek süper olur gerçektende ne mübarek bişi şu çay:))

    not:
    Tülincim ben evvela flickr'a yükleyip ordan linki copy-paste yapıyorum.Elif kimdir nedir :))

    YanıtlaSil
  11. Şekerim :)baştan başladım buraya kadar geldim uğramadığım zaman için hem bana hem sana argo tabir ile oha dedim :)Ben ne kadar uzun zamandır gelmemişim sen ne kadar çok şey paylaşmışsın :)Ellerine kollarına sağlık,dostluğunuz muhabbetleriniz hiççç bozulmasın herkese böyle can ostlar nasip etsin
    Allah..

    öperim muahhhh

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!