6 Ocak 2021 Çarşamba

AYVA REÇELİ

2021 geldi geliyor derken,pandemi nedeniyle farklı geçen 2020 yi geride bıraktık...Ocak ayından 6. günündeyiz ve  bir şekilde hayat devam ediyor...Vazgeçemediğim Bloguma yazmak,paylaşmak bana çok iyi geliyor...Her ne kadar İnstagramda çok  fazla zaman geçiriyor olsamda Bloggerlik farklı tad veriyor...Arşivimde o kadar çok fotoğraf varki tarif yazmayı bekleyen ama ben yinede yenilerden devam ediyorum,elbet onlarada sıra gelecektir...
 Ayva kokusuyla,ferahlığıyla en sevdiğim meyvelerdendir....Reçelinide başka severim...

Reçelimizin Tarifi Şöyle;

    Malzemeler:
  • 4-5 adet ayva
  • 5 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • 1çay kaşığı limon tuzu
  • 1çay bardağı vişne(renk vermesi için)
YAPILIŞI;
  • Ayvaları soyup kuşbaşı büyüklüğünde doğrayalım...
  • Şekeri ve suyu tencereye alıp şerbeti kaynatmaya başlayalım...
  • Sonra kaynamakta olan şerbetten bir su bardağı alıp küçük bir kaba  alalım ve içine 1 çay bardağı vişneyi koyup rengi çıkana kadar kaynatalım,sonra süzüp tekrar şerbete ilave edelim...Bu benim tercihim kırmızı renk versin diye dondurmuş olduğum vişneleri kullandım,isterseniz siz sadece ayva çekirdeklerini de kullanabilirsiniz...
  • Ayvaları da ekleyip pişirmeye devam edelim  .Kıvam almaya başladığında limon tuzunu ekleyip biraz daha kaynatıp,ocağın altını kapatalım...
  • Cam kavanozlara paylaştırıp kaldıralım... 
Daha önce rendeleyerek yaptığım Ayva Reçeli için tıkkkkkk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!