17 Ekim 2018 Çarşamba

MISIR NİŞASTALI-KAKAOLU -FINDIKLI KURABİYE


Kurabiye her daim mutfaklarda el altında olmazsa olmazımız..Çayın ,kahvenin yanında leziz bir kurabiye hem tatlı ihtiyacını gideriyor,hemde mutlu ediyor değil mi?
Göktuğ doğduğunda yapmıştım bu kurabiyeden,hastaneye ve eve gelen ziyaretçilerimize ikram etmiştik..Daha sonra yine yaptım ama yayınlayamamıştım...
Hem kolay hem leziz kurabiyemizin tarifi şöyle;
  • 125 gr tereyağı
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı mısır nişastası
  • 2 yemk.kaş.kakao
  • 1 pkt. vanilya
  • 1 pkt.kabartma tozu
  • Damla çikolata
  • Fındık parçaları
  • Aldığı kadar un


Yapılışı:
  • Kako hariç tüm malzemeleri derin bir kap içerisinde yoğuruyoruz...
  • Hamuru  2 parçaya ayırıp,bir parçasına kakao döküp tekrar yoğuruyoruz...
  • Sade olan hamurumuza dövülmüş fındık parçaları atıp bir daha yoğuruyoruz...
  • Her iki hamurdan da ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayıp,tepsiye diziyoruz...
  • Kakolu olan kurabiyelerimizin üzerine damla çikolata batırıyoruz...
  • Ölçüyü artırmak isterseniz 2 veya 3 ölçü şeklinde yapabilirsiniz ki ben hep 2 ölçü yapıyorum...

  • 175 drc fırında yaklaşık 20 dakika kontrollü bir şekilde pişiriyoruz... 

Bu kurabiyenin özelliği içinde mısır nişastası olması...Gerçekten hıyır hıyır bir kurabiye oluyor ve çok lezzetli...Mutlaka denemenizi öneririm... 
Göktuğ için kurabiyelerimizi Karacanın bu güzel kavanozlarına yerleştirmiştim...
Şu an kavanozlar teyzesinin mutfak tezgahını süslüyor...
Çay,şeker,tuz kavanozu olarak... 
Kurabiyenin sade olanı bisküvi tadında, kakaolu olanı da çikolata tadında oluyor...
Denemek isteyenlere kolay gelsin diyerek,ben yine bu  kurabiyelerden yapmaya gidiyorum,Göktuğun Diş Hediği toplantısı için...
Şen ve Esen Kalın Efendim!!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!