23 Ekim 2016 Pazar

KARIŞIK TURŞU VE TURŞU SUYUNUN TARİFİ

Kışın vazgeçilmezi,kuru fasulyenin nohutun yanında,kısırla yenilecek en güzel şey ev turşusu...
Turşu damak lezzetine göre çeşitli sebzelerden yapılabilir... 
Bende çok çeşitli yaptım... 
Salatalık,karnabahar (çok severiz), biber,acur,havuç,domates v.s 
Turşularımın bir kısmını karnabaharlı,bir kısmınıda lahanalı yaptım...
İki sebzeyi bir arada kullanmadım... 
Turşu Suyu Hazırlarken;

     2 Kglık kavanoz için;

  • 1 litre su (5 su bardağı)
  • 3 yemek kaşığı kaya tuzu
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı nohut
  • 1 çay kaşığı limon tuzu
  • 1 klasik çay bardağı sirke
  • 5-6 diş sarmısak
Nohut olmazsa olmaz,çünkü tam bir fermantasyon sağlanmaz ve turşunun tadı bozuk olur...Nohut veya buğday ama ben nohut tercih ederim...
Sebzeleri iyice yıkayıp,iri iri doğradım ve cam kavanoz olmasına dikkat ettim...Kavanozları doldurup hazırladığım turşu suyunu üzerine ekledim ve en üste bir tutam maydanoz ve birkaç tane siyah üzüm koyarak,kapaklarını kapattım.. 
Ara sıra sularını kontrol ederek bir hafta mutfakta beklettim daha sonra ardiyeye kaldırdım...

Daha önce kornişondan yaptığım turşuyu bitirdik bile...
Bunları da afiyetle yemek nasip olur inşallah...

1 yorum:

  1. Merhaba, turşuda kabuska olanını çok severim karnıbaharla yapılanı ilk kez gördüm denemem lazım ellerinize sağlık görüntü nefiss.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!