15 Mart 2016 Salı

KİRPİ İPTEN KESE LİF YAPILIŞI

Ne İstediniz Zalimler O Gencecik Yüreklerden Umutları Vardı Onların Yarınlara!!!!
Üzüntümüz çok büyük,gerçekten akıl almaz oyunlar...Anaların-babaların-eşlerin-kardeşlerin-yavruların ciğeri yandı...Ankara yandı...Türkiye yandı...
Bu vatanın bölünmeyeceğini analayamadılar hala...Ne olursa olsun milletimiz topyekün bu gibi saldıralara karşı daha fazla bütünleşeceğini,karşı çıkacağını anlayamadılar...
Benim kızımda Ankarada Üniversitede okuyor...Patlama oldu mu olacak mı diye üzüntüyle mi yaşayacağız hep...Rabbim saklasın evlatlarımızı...Ama ölen o gençlerin ana-babaları ne yapıyor şimdi...
Acılarını paylaşıyor,cenab-ı Allahtan sabır vermesini diliyorum...13 Mart Pazar akıllara kazındı...13 Mart Erzincan depreminde hayatını kaybedenleri anarken bu masum insanlarıda anacağız artık...
Bugün paylaşım günü değil belki ama hayat devam ediyor...
Kirpi ipten ördüğüm Kese Liflerim...
Yeğenlerime ördüm gönderdim...
Bu Ömer için...
Fanatik Fenerli Ömer yumuşacık yıkansın diye...
Buda minik Elifime...

Abi kardeş lifleri...
Ben bu liflerin  yapılışını marifethene arkadaşımdan öğrendim... 
Yapılışı Şöyle;
5 numaralı şiş ile istediğiniz bir renk ile 50 ilmek başlanır...Daha sonra farklı bir iple çizgi konur...arzuya göre desen de oluşturabilirsiniz...İki sıra çizgiden sonra 2 sırada bir örgünün başında ortasında ve en sonunda birer ilmek keserek ovalleştiyoruz...
Daha sonra kalan ilmeklerin hepsini bir seferde kesip,yan kısmından dikiyoruz...Aslında 50 ilmekle başlanıp önce 10 cm kadar düz bir iple lastik örülüp sonra kirpi ipe geçiliyor...Ancak ben öyle yapmadım;normal kirpi iple 50 ilmek başlayıp yukarıda anlattığım şeklide örüp kestim ve sonra tek tığ şiş ile tunus işi olarak ilmek toplayıp lastik ördüm ve sonra diktim...Tunus işinde de 1 ters 1 düz lastik örgü...
Daha önce ördüğüm düz lifler...
50 ilmek ile başlayıp , bitiriyorsunuz...
Barış dolu,huzurlu günlere uyanmak dileğiyle...

6 yorum:

  1. Çok güzel olmuş ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  2. aayyy çok tatlı olmuş

    yapalım valla :D
    yaa senin de ters düzü okuduğunu biliyorum 2.sinin fragmanı çıkmışş çok heyecanlandım şimdi onu yazdım ben de.. :D

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel fikir. ben de daha dün kirpi iplerimi bir teyzeye yolladım. Olsun, belki o yapar .
    Yeni bir etkinliğimiz var canım. Beklerim. Bir de Duyurmama yardım eder misin?

    YanıtlaSil
  4. Renkler çok tatlı ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!