30 Mart 2012 Cuma

ISPANAK ÇORBASI

 Hayırlı Cumalar Herkese!!!
Mübarek Cumalarınız Olsun,Dua ve Bereket İle....
Resulullah (s.a.v) sahabeler "Müflis kimdir,biliyormusunuz?" buyurdu.Onlarda bizim bildiğimiz müflis,parası ve malı olamayan kimsedir dediler...Resulullah;"Ümmetimden müflis şu kimsedir ki,kıyamet günü namazları ,oruçları ve zekatları ile gelir.Fakat kimine hakaret etmiş,kiminin malını almış,kiminin kanını akıtmış,kimini de dövmüştür.Hepsine bunun sevaplarından verilir.Haklarını ödemeden önce sevapları biterse ,hak sahiplerinin günahları alınarak buna yüklenir.Sonra cehenneme atılır...Ey Ebu Hüreyre ! Allahtan başka hiçbirşeye ümit bağlama!Allaha tevekkül eyle.Bir arzun varsa Allah-u tealadan iste!Onun adaleti ilahiyesi şöyle cari olmuştur ki herşeyi bir sebep altında yaratır.Bir iş için sebebine yapışmak ve sonra Allah-u tealanın yaratmasını beklemek lazımdır.
Tevekkül de bundan ibarettir.

Evet sevgili izleyenlerim gerçekten tevekkül etmeden olmaz...Tevekkül etmek hiçbirşey yapmadan sadece Allahtan dilemek de değildir...Önce tedbirini alıp sonra takdiri Allaha bırakmaktır...Tüm dualarımızın kabulü dileğiyle!!!
Bugün sizlere değişik bir Ispanak Çorbası tarifi vereceğim...Tat kontrolü yaparak en son şeklini verdiğim çorbanın tarifi  bana ait yani tamamen doğaçlama...
Geçen gün akşam annem ve kayınvalidem yemekte bizdelerdi ve işten gelir gelmez yemeğin yanına hemen bir çorba yapayım dedim...Dolabı açınca daha önceden ayıklayıp yıkadığım ıspanaklar gözüme takıldı ve sonuçta bu çorba çıktı ortaya...Aslında çok da yeni birşey değil çorba pişirme usulüne göre ayarlanmış bir lezzet...Benim böyle uydurmalarım olur ara sıra...
Malzemeler:
--------------
Bir kase minik doğranmış ıspanak yaprağı
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı un
1 tutam doğranmış dereotu
1 tutam doğranmış maydanoz
1/2 çay bardağı süt
1 kase yoğurt veya 2 su bardağı katı kayran
tuz,karabiber
Yapılışı:
---------
Yağlar ile un tencereye alınarak hafif kavrulur , üzerine 1 litre kadar soğuk su ilave edilerek el çırpıcı ile topaklanmaması için iyice karıştırılır...Kaynadıktan sonra ıspanaklar atılır...Daha sonra tuz,karabiber,maydanoz,dereotu ve süt ilave edilir...En son yoğurt katı ayran kıvamına getirilerek dökülür ve bir iki taşım kaynayıncaya kadar sürekli karıştırılır...Ocaktan alındıktan sonra servis yapılırak afiyetle kaşıklanır....

*Dilerseniz çorbanın üzerine yağlı-naneli sos yapabilirsiniz...
*Sadece nane dökerek de yiyebilirsiniz...
aFiYeT oLsUn!!!

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım nasılsın özledim sizleri bundan sonra bu kadar arayı açmayacağım öpüldün

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK HAYATIM MMM İÇTİM. MÜKEMMEL.
    GEL HAYATIM SANA BU ÇORBANIN ÜZERİNE TATLI İKRAM EDEYİM.
    :))

    YanıtlaSil
  3. tevekkül ve teslimiyet,tedbirsiz olmazmış zaten..
    hayırlı cumalar canım..
    çorbandan hüplettim haberin ola;)
    ellerine sağlık canım..
    muhabbetle...

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık ben bu tarifi pazı ile de yapıyorum ve içine 1 diş sarmısak atıyorum. Çok lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
  5. bizim tarhana çorbamızın taze hazırlamış hali çok nefis olur ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım, çorban çok nefis görünüyor şimdi olsada içsek, sıcak sıcak,

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!