19 Ocak 2009 Pazartesi

ÇAY-KAHVE

Hayatımızın vazgeçilmezi,sıcacık bir bardak çay.İçimizi ısıtır,sohbetleri tatlandırır , simit ve kaşarın yanında,kahvaltıda,evde,iş yerinde,otobüste,gemide,uçakda,bahçede,kırda,piknikde,lokantada...
Her yerde çay var.Diyorum ya vazgeçilmez bir içecek.Ama bilimsel olarak çay içmeninde adabı usulü var.Mesela yemeğin hemen üstüne çay içildiğinde vücuda giracek demiri engelliyor.Yemekten 1 saat sonra içilmesi öneriliyor.Diüretik olduğu için vücutta kalması gereken suyu atıyor ve vücut susuz kalabiliyor.Bu nedenle çay içtim aman su içemem demeyin.Mutlaka günde en az 6-8 bardak su içmeliyiz.Su hücre yenilenmesinde,organlarımızın düzenli çalışmasında ve özellikle cildin genç kalmasında çok etkili.....Kahve çay kadar olmasa da aynı içeriğe sahip.Türk geleneklerine göre l fincan kahvenin yanında 1 bardak da su ikram edilir.Kahveden önce veya sonra içilen bu bir bardak su kahvenin vücuttan eksilteceği miktar.Belkide hep merak edilir neden kahveyle birlikte su içilir diye.Nedeni gayet açık,geleneklerimizin insan sağlığına faydalı yanları aşikar....
Bir fincan kahvnin 40 yıl hatırı , bir bardak suyun ölçülemez değeri vardır....




9 yorum:

  1. tsk ederim guzel yorumunuza bende yazmayi cok seviyorum icim tasiveriyor satirlara ;)

    YanıtlaSil
  2. merhaba erzincan dan bloger görünce sevindim.görüşmek üzere.hoşgeldiniz.

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler arkadaşlar........

    YanıtlaSil
  4. Canımm kahve enfes görünüyor dostlarla olduktan sonra ne çaya,ne kahveye doyum olmaz öptüm...

    YanıtlaSil
  5. ÇAYLA İLGİLİ BU BİLGİYİ BİLMİYORDUMA ÇIKCASI BEN PEK ÇAY SEVER DEİLİM AMA KAHVEYE ASLA HAYIR DİYEMEM GÜZEL BİLGİLERİN İÇİN ÇOOOOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  6. canım kahve çekti şimdi şöyle bol köpüklü kırk yıl hatırı olmaz mı bu lezzetin

    YanıtlaSil
  7. Çay ve kahve bağımlısıyım ben çok severim.
    ama malesef suyla aram yok içemiyorum içim almıyor.bazen bir bakıyorum akşam olmuş ve su içmemişim.kötü birşey ama ne yapayım.

    iyi haftalar
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. tekrar merhaba,görüşmek çok isterim bende erz. görünce çok sevindim,zaten.benim kızım milli piyango anadolu lisesinde.sizinde kurabiyeyi görünce belki aynı okul olabilir demiştim.ziyaretçi kodunu sormuşsun birde.benim blogdakisayacın üstüne tıkla.açılan siteye üyelik yap.verilen kodu,sayfa ögelerinden gadget ekle diyip,html ekle bölümüne yapıştır,hepsi okadar.

    YanıtlaSil
  9. merhaba,sayaç eklemeyi sormuşsun.şimdi benim bloktaki sayaç kodunun üstüne tıkla,açılan sayfaya üye ol.verilen kodları,sayfa ögelerinden gadget ekle de.html ekleye gir ve yapıştır.ayrıca sayfandaki bazı fazlalıkları da kaldırsan iyi olur.çok zor açılıyor ağırlaşmış.fıkra kutusu haber kutusu falan yani.yani kusura bakma fikir benimki sadece.ayrıca benim kızım milli piyango anadolu lisesinde.aynımı acaba.büyük 18 yaşında üniversitede.akşam bu yorumu yazdım yanlışlıkla sildim herhalde tekrar yazıyım dedim,neyse görüşmek üzere.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!