1 Şubat 2019 Cuma

ŞALGAM ÇORBASI

Hayırlı Cumalar Kıymetli İzleyenlerim!!!
Cumanın rahmeti ve bereketi üzerimize olsun...

Furkan Suresi 70 ve 71.ayeti kerimeler ;
70-Ancak tevbe ve iman edip iyi davranışta bulunanlar başkadır; Allah onların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Allah çok bağışlayıcıdır, engin merhamet sahibidir.
71-Kim tevbe edip iyi davranış gösterirse, şüphesiz o, tevbesi kabul edilmiş olarak Allah'a döner."
Rabbim tevbelerimizi kabul eylesin inşallah...

Bugün Şalgam Çorbası ile geldim...
Şalgam Çorbası hem çok besleyici hemde bağışıklık sistemini güçlendirici,grip ve soğuk algınlığına birebir harika bir çorba...Daha önce burada doğrayarak yaptığım çorbayı,şimdi rendeleyerek pişirdim...
Yapımı kolay ve pratik...
    Malzemeler:
  • 4-5 adet orta boy şalgam
  • 1 çay bardağı pilavlık bulgur
  • 1 baş soğan
  • 2 yemek kaşığı salça (biber ve domates)
  • 2 yemek  kaşığı  tereyağı , 4-5 yemek kaşığı  sıvı yağ
  • Pul biber,karabiber,tuz
  • Yarım limon
    Yapılışı:
  • Şalgamları soyup rendeleyin...
  • Soğanı yağda kavurun ve 2 yemek kaşığı unu da ekleyerek kavurmaya devam edin...
  • Salçaları ilave ederek karıştırın...
  • Daha sonra bulguru da ilave edip, karıştırın...
  • Üzerine 2 litre kadar su koyarak ,çırpma teli ile karıştırın ve kaynamaya bırakın...
  • Kaynadıktan sonra içine rendelemiş olduğunuz şalgamları ilave edin...
  • Tuz,pul biber,karabiber ilavesiyle 20 dakika kadar pişirin...
  • İçine yarım limonun suyunu sıkın...      
  • Sıcak sıcak servis yapın...                                  
Afiyet Olsun!!!

3 yorum:

  1. deneyelim bakalım sağlıklı olması bonusu tabi ki
    daha önce yapmamıştım
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Yorumun buraya koştum hemen canım. Çorbaları çok severim. Hemen hemen hepsini. Lakin bunu ne duydum, ne gördüm, ne de içtim.
    Yapımı dakolay, tek sorun şalgamı nereden bulacağım....Pazarda var mıdır ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim buralarda pazarlarda markette bulunuyor ama inşallah ankarada da bulunur...mutlaka denemenizi tavsiye ederim...

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!