16 Şubat 2011 Çarşamba

MISIR UNLU-HAVUÇLU-MAYDANOZ - DEREOTLU POĞAÇA

Günaydın Sevgili İzleyenlerim,Dostlarım!!!
Dünkü yoğun kar yağışından sonra bugün günlük güneşlik bir hava mevcut ama yinede soğuk...Karlar kısmen eridi ve çocuklar okula gittiler kar tatili 1 gün oldu anlayacağınız....
Çok değişik bir poğaça tarifi ile geldim bugün....Sevgili arkadaşım Kızhatçe den aldım ....Buyurun onun tarifine de buradan bakın!!!!
Tarifi birde ben yazayım;
MALZEMELER:
----------------
2 yumurta(birinin sarısı üzerine)
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
125 gr tereyağ veya margarin
1 yem.kaş.kaymak
1 su bardağı mısır unu
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2,5-3 su bardağı un
1 adet kabartma tozu
1/2 demet maydanoz
1/2 demet dereotu
2 orta boy havuç(rendelenmiş)
İç Malzeme:
-------------
Beyaz peynir
YAPILIŞI:
----------
Sebzeler hariç malzemeler eklenerek bir hamur yapılır.Daha sonra rendelenmiş havuç,doğranmış dereotu ve maydanoz da karıştırılır.Hamurdan parçalar alınıp içine peynir konulurak poğaça şeklinde kapatılıp üzerine yumurta sarısı sürülerek,önceden ısıtılmış (180 drc) fırında kızarana dek pişirilir...Misafirlerime yaptım ve gerçekten çok beğenildi...Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.....Afiyet Olsun!!!
*Bu poğaçaları Cafemis arkadaşımın Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği için gönderiyorum....Kolay gelsin....

19 yorum:

  1. ellerine sağlık çok lezzetli görünüyorlar

    YanıtlaSil
  2. buram buram karadeniz kokusu var desene tülinciğim :))
    ama ben çok severim..
    afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  3. İşin içine havuç tadı girdi mi beni kimse tutamaz hepsini yiyebilirim, nedense çok yakıştırıyorum ben, ellerine sağlık ne diyim, harika :)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görüntüsü var ..bende hemen denemeliyim ..

    YanıtlaSil
  5. Canım benim bir Karadeniz kızı ola
    rak mısır ununa bayılırım.Ellerine
    sağlık poğaçalar enfes öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. harika bir görüntü..hele dereotunun enfes kokusu ve tadı ile eminim şahane olmuştur...elllerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık tülinim,beğenilmesine sevindim,senin elin değince daha da güzel olmuştur:)çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım havuç ne iyi bir fikir

    YanıtlaSil
  9. BÖYLE BİR POĞAÇA HİÇ GÖRMEMİŞTİM.ÇOK RENKLİ VE BESLEYİCİ GÖRÜNÜYOR.SİTENİZİ YENİ KEŞFETTİM VE GERÇEKTEN BEĞENDİM.SABUNLARINIZDAN YAPMAYA ÇALIŞACAĞIM UMARIM YAPABİLİRİM ÇÜNKÜ BEN DE HEDİYE ALMAK KADAR VERMEYİ DE ÇOK SEVİYORUM...

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyorlar,sizi izlemeye alıyorum bana da beklerim:)
    kucak dolusu sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. MERHABA SİTENİZİ YENİ KEŞFETTİM.BU RENKLİ VE BESLEYİCİ POĞAÇALARDAN DAHA ÖNCE GÖRMEMİŞTİM HİÇ.SABUNLARINIZA BAYILDIM YAPMAYI DENEYECEĞİM UMARIM YAPABİLİRİM.ÇOK GÜZEL BİR HEDİYELİK...

    YanıtlaSil
  12. Mısır unu ve havuç harika olmuştur kesin ellerine sağlık kankim :)

    YanıtlaSil
  13. Şimdiye dek tüm tariflerinizden memnun kaldım. Bu tarifiniz de tam benlik. Yarın yapacağım.

    YanıtlaSil
  14. ablacım ellerine emeklerine sağlık ne güzel bir poğaça olmuşş:)
    eee Hatçe ablamdan da bu beklenirdi:)
    harika bir tarifmiş:) ama çok güzelll:))

    YanıtlaSil
  15. KEKLERE HAVUZ DEREOTU ÇOK YAKIŞIYOR BEN ANLAMAM BİR TANE ALDIM GİTTİM:))
    SEVGİLER CANIM..

    YanıtlaSil
  16. ablacım ellerine sağlık.bu akşam deneyeceğim bende.
    ellerine sağlık.çok öptüm...

    YanıtlaSil
  17. Bugün bu tarifi arkadaşım verdi. Denedim harika oldu dedi. Bende bugün yapmaya çalışacağım. Hakkınızı helal edin.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!